#PANELIŚCI
Zobacz wystąpił na scenie
FORUM INNOWATORÓW ESG 2023
Michał Kobosko
Poseł do Parlamentu Europejskiego
Michał Kobosko
Poseł do Parlamentu Europejskiego
Przez ponad 20 lat współtworzył polski rynek medialny: zaczynając jako dziennikarz w “Gazecie Wyborczej, współtworzył “Puls Biznesu”, kierował m.in. “Forbsem”, “Newsweek Polska” czy “Gazetą Prawną”, był redaktorem naczelnym “Dziennika Gazety Prawnej oraz tygodnika “Wprost”. Wykształcenie: Magister Zarządzania i Przywództwa na Uniwersytecie SWPS.
Kamil Sobolewski
Główny Ekonomista Pracodawców RP
Kamil Sobolewski
Główny Ekonomista Pracodawców RP
Ekspert przy Radzie Dialogu Społecznego, czlonek m.in. Komitetu Monitorujacego KPO, komietu ds Semestru Europejskiego, Społecznej Rady Fiskalnej. Przez wiele lat menadżer i profesjonalny inwestor zarządzający kwotami dochodzącymi do 40 mld zł.
Kamil Sobolewski posiada 25-letnie doświadczenie zawodowe. Zdał egzaminy CFA oraz FRM, od Global Association of Risk Professionals otrzymał tytuł Financial Risk Manager. Pracował m.in. w bankach, w tym w niemieckim DG Banku, zrzeszającym lokalne banki działające pod markami Volksbank i Raiffeisenbank, oraz we francuskim Societe Generale, gdzie odpowiadał za inwestycje środków własnych banku, a przede wszystkim w funduszach emerytalnych i inwestycyjnych w Polsce i za granicą, gdzie dla marek takich jak Union Investment, PKO BP, Citibank czy Nationale-Nederlanden z sukcesami decydował o sposobie inwestowania środków o wartości sięgającej 40 miliardów złotych, zarządzał zespołami inwestycyjnymi, a także pełnił rolę stratega na potrzeby instytucji finansowej i jej klientów.
dr Aleksandra Stanek – Kowalczyk
Partner, EY
dr Aleksandra Stanek – Kowalczyk
Partner, EY
Ekspertka w dziedzinie odpowiedzialnego zarządzania i zrównoważonego biznesu. Specjalizuje się w strategiach odpowiedzialnego zarządzania/ zrównoważonego rozwoju, raportowaniu kwestii zrównoważonego rozwoju, zrównoważonym finansowaniu, zarządzaniu relacjami z kluczowymi interesariuszami, odpowiedzialnej sprzedaży. Obroniła z wyróżnieniem pracę doktorską w Szkole Głównej Handlowej, za którą otrzymała drugą nagrodę w konkursie Verba Veritatis na najlepsze prace dotyczące etyki i odpowiedzialnego zarządzania.
Robert Adamczyk
Senior Environmental Adviser, EBOiR
Robert Adamczyk
Senior Environmental Adviser, EBOiR
Główny specjalista ESG w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju (EBOiR), z 25 letnim doświadczeniem raportowania oraz oszacowywania ryzyk środowiskowych i społecznych. Zajmuje się due diligence oraz analizą ryzyka projektów energetycznych, przemysłowych oraz infrastrukturalnych. Jest ekspertem Europejskiej Platformy Zrównoważonego Rozwoju opracowującej Europejską Taksonomie oraz ekspertem grupy roboczej dot. raportowania bioróżnorodności w ramach raportów finansowych (TNFD).
prof. ALK dr hab. Bolesław Rok
Akademia Leona Koźmińskiego
prof. ALK dr hab. Bolesław Rok
Akademia Leona Koźmińskiego
Kieruje Centrum Badań Przedsiębiorczości Pozytywnego Wpływu w Katedrze Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie w Akademii Leona Koźmińskiego oraz studiami podyplomowymi „CSR. Cele Zrównoważonego Rozwoju w strategii firmy”. Współautor corocznego Rankingu Odpowiedzialnych Firm i Startupów Pozytywnego Wpływu, współzałożyciel Forum Odpowiedzialnego Biznesu, współtwórca programu Climate Leadership powered by UN Environment. Uczestnik wielu polskich i międzynarodowych projektów z zakresu neutralności klimatycznej biznesu, gospodarki obiegu zamkniętego, przygotowywania i wdrażania programów etyki, zrównoważonego rozwoju i ESG.
Piotr Dytko
Członek Zarządu PAIH
Piotr Dytko
Członek Zarządu PAIH
Menadżer z bogatym doświadczeniem w sektorze prywatnym i publicznym. Absolwent Prawa na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii oraz Politologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego. Ukończył także studia doktoranckie na Uniwersytecie Wrocławskim oraz podyplomowe studia z zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Jest również absolwentem studiów MBA. Przed rozpoczęciem pracy w PAIH pełnił m.in. funkcję prezesa zarządu Związku Pracodawców Business and Science Poland. Wcześniej kierował jednostkami ochrony zdrowia oraz podmiotami badawczo-rozwojowymi w tym m.in. Polskim Ośrodkiem Rozwoju Technologii PORT czy głównym ośrodkiem badawczym grupy kapitałowej KGHM - KGHM Cuprum.
prof. dr hab. Grzegorz Mazurek
Rektor, Akademia Leona Koźmińskiego
prof. dr hab. Grzegorz Mazurek
Rektor, Akademia Leona Koźmińskiego
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. W trakcie studiów w AE uzyskał stypendium, które umożliwiło wyjazd na dwa lata do University of Tilburg, jednej z najlepszych europejskich szkół biznesu. Prof. Grzegorz Mazurek pracował tam m.in. jako asystent i uzyskał trzeci już tytuł magistra (Organization & Marketing). Po powrocie do Polski, w 2005 roku obronił pracę doktorską i uzyskał stopień naukowy doktora w Szkole Głównej Handlowej. Praca dotyczyła dostosowań przedsiębiorstw notowanych na GPW do uwarunkowań „nowej gospodarki”.
Prof. Mazurek w Akademii Leona Koźmińskiego pracuje od września 2005 roku, w Katedrze Marketingu – najpierw jako starszy asystent, następnie adiunkt, profesor nadzwyczajny, a od maja 2020 roku jako profesor tytularny. W 2017 roku ukończył program rozwojowy w IESE Business School w Barcelonie.
Katarzyna Bałucka – Dębska
Komisja Europejska
Katarzyna Bałucka – Dębska
Komisja Europejska
Urzędnik mianowany Komisji Europejskiej, aktualnie na urlopie naukowym. Zajmuje się tworzeniem i implementacją polityki klimatycznej, zrównoważonym rozwojem i Europejskim Zielonym Ładem a wcześniej polityką Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP) oraz rozwojem innowacyjnych start-upów i scale-upów w warunkach jednolitego rynku i przemysłu UE. Jest praktykiem w zakresie partycypacji obywatelskiej i angażowania interesariuszy w procesy tworzenia i wdrażania strategii, nowych form współpracy, współtworzenia i przywództwa. Konsultantem EIT Climate-KIC oraz wykładowca MBA ESG Uniwersytetu Łazarskiego.
Jacek Łukaszewski
Prezes, Schneider Electric
Jacek Łukaszewski
Prezes, Schneider Electric
Prezes Klastra w Schneider Electric od 2017 r. Odpowiada za działalność operacyjną w Polsce, Czechach, Słowacji oraz Ukrainie.
W branży elektrotechnicznej od 1994 r. Posiada ponad 25 letnie doświadczenie w sektorze systemów automatyki oraz rozwiązań dystrybucji energii. W strukturach Schneider Electric od 2002 roku. Był odpowiedzialny m.in. za cały dział automatyki budynków w ponad 20 państwach regionu Europy Środkowej, krajach bałtyckich i WNP oraz Izraelu. Od 2012 do 2017 r. zajmował stanowisko prezesa Schneider Electric Polska.
Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Politechniki Gdańskiej oraz programu MBA prowadzonego przez Międzynarodowe Centrum Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego wspólnie z University of Illinois.
Michał Grzybowski
Prezes, PHILIPS Polska
Michał Grzybowski
Prezes, PHILIPS Polska
Michał Grzybowski, prezes Philips Polska i Sleep & Respiratory Care Market Leader EMEA, posiada ponad 15-letnie doświadczenie w branży medycznej, w obszarze zarządzania, marketingu oraz sprzedaży, zdobyte przede wszystkim w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Z Philips związany jest od początku 2017 roku. Wcześniej pracował w takich firmach farmaceutycznych jak GlaxoSmithKleine oraz USP Zdrowie.
Małgorzata Dobosz
Dyrektor Komunikacji i Zrównoważonego Rozwoju, OX2 w Polsce
Joanna Dargiewicz – Rożek
Czlonkini Zarządu, Polskie Stowarzyszenie ESG
Joanna Dargiewicz – Rożek
Czlonkini Zarządu, Polskie Stowarzyszenie ESG
Członkini Zarządu oraz współzałożycielka Polskiego Stowarzyszenia ESG, integratorka środowiska związanego z idą ESG. Jedna z inicjatorek Rady Innowatorów działającej przy PSE, skupiającej liderów zrównoważonej transformacji, przedstawicieli agend rządowych i ministerstw. Ekspertka z wieloletnim doświadczeniem w zakresie CSR, organizatorka i pomysłodawczyni akcji społecznych realizowanych przez międzynarodowe korporacje.
Współzałożycielka Agencji Medialnej Strategic Advisors, realizującej kampanie z zakresu Public Affairs, Public Relations i Investor Relations dla firm m.in. z sektora motoryzacyjnego, deweloperskiego, finansowego, FMCG i branży logistycznej.
Wcześniej związana z czołowymi polskimi mediami: Dziennikiem Polska Europa Świat, Dziennikiem Gazetą Prawną, Gazetą Wyborczą, tygodnikami Newsweek, Wprost, Przekrój oraz z portalem ObserwatorFinansowy.pl należącym do Narodowego Banku Polskiego.
Marta Biernacka – Miernik
Członkini Zarządu, Polskie Stowarzyszenie ESG
Marta Biernacka – Miernik
Członkini Zarządu, Polskie Stowarzyszenie ESG
Członkini Zarządu i współzałożycielka Polskiego Stowarzyszenia ESG, członkini Komitetu KIG ds. ESG, integratorka środowiska związanego z ideą ESG. Jedna z inicjatorek Rady Innowatorów ESG działającej przy PSE, skupiającej liderów zrównoważonej transformacji. W skład Rady wchodzą przedstawiciele dużych firm, organizacji, agend rządowych, instytucji finansowych.
Dyrektorka zarządzająca jednej z najdłużej działających na polskim rynku spółek PR & Public Affairs w Polsce - Compress SA, partnerka zarządzająca agencji doradztwa strategicznego i public affairs - Agencji Medialnej Strategic Advisors. Pracowała dla kilkudziesięciu dużych marek polskich i międzynarodowych, tworząc strategie, doradzając zarządom w sytuacjach kryzysowych, organizując kampanie CSR. W codziennej pracy stara się łączyć oczekiwania interesariuszy, z wymogami regulatorów i strategią biznesową firm. Fascynatka i adwokatka tematyki odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju. Jej misją jest budowanie świadomości i promocja idei odpowiedzialnego biznesu wśród jak najszerszego grona odbiorców oraz uświadamianie jakie szanse biznesowe niesie za sobą troska o klimat, środowisko czy różnorodność. Politolożka i dziennikarka ekonomiczna. Przez pierwsze 10 lat pracy zawodowej pracowała w czołowych polskich mediach: Forbes, Puls Biznesu, Polska Press, Dziennik „Polska Europa Świat”.
Anna Kaczmarska
Dyrektor Departamentu Komunikacji, Partnerstwa i Promocji, PAIH
Anna Kaczmarska
Dyrektor Departamentu Komunikacji, Partnerstwa i Promocji, PAIH
Jest ekspertem w zakresie strategii i rozwoju biznesu oraz rozwoju kapitału ludzkiego. W przeszłości zarządzała spółkami mediowymi i technologicznymi. Z sukcesem wprowadziła na rynek wiele marek mediowych. Długofalowo odpowiadała za strategię i rozwój, innowacje, nowe modele biznesowe, transformację kulturową, rozwój pracowników.
Przeprowadziła wiele restrukturyzacji, wprowadziła spółki na nowe obszary biznesowe. Zasiadała w Radzie Nadzorczej IAB Polska i Polskie Badanie Internetu. Od kilku lat pasjonują ją tematy związane z rozwojem i wsparciem ludzi. Tematy D&I, self development, mental health są jej bliskie i jako liderka inicjowała wiele programów promujących zrównoważony rozwój, różnorodność, rozwój osobisty i wellbeing ludzi. Wprowadziła na rynek Magazyn Forbes Women i zainicjowała tym samym zmianę perspektywy i percepcji mediów biznesowych na tematy związane z promocją kobiet w biznesie.
Jest Coachem ICC i mentorem, założycielką klubu Elite Business Club, klubu promującego dbanie o dobrostan i rozwój zawodowy i osobisty kobiet, wykładowczynią na Akademii Polsko- Japońskiej Technik komputerowych, gdzie realizuje dla studentów autorski program „Planowanie ścieżki rozwoju zawodowego i osobistego” oraz „Jak zbudować i rozwijać startup”. Z wykształcenia jest mgr Nauk Społecznych ze specjalizacją „Zarządzanie zasobami ludzkimi” na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończyła również studia podyplomowe „Zarządzanie i marketing”.
Justyna Wysocka – Golec
Partner Associate, Lider Zespołu ESG, Climate & Nature w Dziale Consultingu, KPMG Poland
Justyna Wysocka – Golec
Partner Associate, Lider Zespołu ESG, Climate & Nature w Dziale Consultingu, KPMG Poland
Menedżerka z wieloletnim doświadczeniem, technicznym wykształceniem i zamiłowaniem do innowacji. W swojej pracy najczęściej skupia się na obszarze ochrony środowiska. Pracowała na różnych stanowiskach w biznesie, w organizacjach pozarządowych, dla rządów (PL, RU, BG, KZ) oraz dla organizacji międzynarodowych (UNIDO). Specjalizuje się w metodykach obliczania emisji GHG, projektowaniu systemów offsetowych i strategiach dekarbonizacji przedsiębiorstw. Od czerwca 2022 rozwija usługi związane z dekarbonizacją w departamencie Doradztwa Biznesowego.
Arkadiusz Pączka
Wiceprezes, Federacja Przedsiębiorców Polskich
Arkadiusz Pączka
Wiceprezes, Federacja Przedsiębiorców Polskich
Prawnik, od 10 lat związany z organizacjami przedsiębiorców, wcześniej wieloletni pracownik administracji rządowej m.in. w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwie Pracy, Ministerstwie Gospodarki. Sekretarz Rady Dialogu Społecznego członek Zespołu ds. deregulacji gospodarki przy Ministrze Rozwoju. Współautor raportów dot. monitoringu przebiegu procesu legislacyjnego w Polsce, dialogu społecznego. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UMSC oraz programu MBA GFKM.
Bartłomiej Pawlak
Wiceprezes, PFR
Bartłomiej Pawlak
Wiceprezes, PFR
Aktualnie wiceprezes zarządu Polskiego Funduszu Rozwoju, a poprzednio członek zarządu BGK Nieruchomości. Jako prezes BOŚ Eko Profit S.A. stworzył narzędzia kompleksowego wspierania inwestycji, oparte na zasadach one-stop-shop. Wcześniej związany także z Grupą PKO BP S.A., gdzie odpowiadał m.in. za restrukturyzację i stworzenie nowego modelu zarządzania operacyjnego, oraz z PGNiG S.A., gdzie wdrożył strategię w obszarze konsolidacji działalności handlowej i upstreamu zagranicznego. Pełnił też funkcję managera w międzynarodowych firmach doradczych (Arthur Andersen i Ernst & Young), gdzie był odpowiedzialny m.in. za usługi dla polskich przedsiębiorców. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, Executive Studies in Finance i Podyplomowych Studiów Służby Dyplomatycznej. Stypendysta Herbert Hoover Institute i Woodrow Wilson Center for Scholars.
Kamil Wyszkowski
Przedstawiciel Krajowy, Dyrektor Wykonawczy UN GCNP
Kamil Wyszkowski
Przedstawiciel Krajowy, Dyrektor Wykonawczy UN GCNP
Kamil Wyszkowski, Przedstawiciel Krajowy, Dyrektor Wykonawczy United Nations Global Compact
Network Poland (UN GCNP). Od 2002 roku związany z ONZ. W latach 2009-2014 dyrektor biura
United Nations Development Programme (UNDP) w Polsce, od 2004 do dziś Przedstawiciel UN GCNP
(ONZ-owskiej sieci koordynującej z ramienia ONZ współpracę z biznesem, miastami, uczelniami
wyższymi, administracją publiczną oraz organizacjami pozarządowymi), od 2011 roku Dyrektor
Centrum Transferu Wiedzy – Know-How Hub (powołanego w ramach UNDP Poland, obecnie
zarządzanego przez UN GCNP).
Andrzej Osiński
Prezes Zarządu, Dun & Bradstreet
Andrzej Osiński
Prezes Zarządu, Dun & Bradstreet
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej na kierunkach Finanse i Bankowość oraz Międzynarodowe Stosunki Ekonomiczne oraz Studiów podyplomowych Zarządzanie Płynnością Finansową Przedsiębiorstw. Od 20 lat związany z marką Dun & Bradstreet w Polsce, w tym od 11 lat w roli Prezesa Zarządu. Odpowiedzialny za strategię firmy oraz wdrożenia w Polsce nowych rozwiązań z obszaru Compliance i ESG. Główne sukcesy to podwojenie wartości biznesu oraz rozpoznawalności marki w Polsce w ciągu ostatniej dekady.
dr Tomasz Wiśniewski
EY
Doktor nauk ekonomicznych. W 2009 roku odpowiadał za uruchomienie pierwszego indeksu spółek odpowiedzialnych społecznie w Europe Centralnej – RESPECT Index. W 2013 roku z jego inicjatywy GPW, jako ósma giełda na świecie przystąpiła do inicjatywy Organizacji Narodów Zjednoczonych Sustainable Stock Exchanges. Natomiast w 2019 roku odpowiadał za wprowadzenie indeksu WIG-ESG – pierwszego benchmarku ESG dla krajowego funduszu inwestycyjnego. W ostatnim okresie koordynował publikację pierwszego na rynku polskim przewodnika ESG dla spółek: „Wytyczne do raportowania ESG. Przewodnik dla spółek notowanych na GPW” oraz Strategię ESG dla rynku kapitałowego.
Od wielu lat związany z zagadnieniami ESG m.in. jako członek Platformy Zrównoważonych Finansów Ministerstwa Finansów oraz zespołu ds. zrównoważonego rozwoju i CSR Ministerstwa Funduszy i Polityk Regionalnej. Laureat nagrody specjalnej kapituły Kongresu Odpowiedzialnego Kapitału.
Ponadto autor i współautor raportów, artykułów i opracowań naukowych na temat znaczenia zagadnień ESG na rynku kapitałowym, w tym jedynego na polskim rynku kapitałowym badania „Decyzje inwestycyjne a społeczna odpowiedzialność firm.
dr Anna Partyka – Opiela
Partner, kancelaria Rymarz Zdort Maruta
dr Anna Partyka – Opiela
Partner, kancelaria Rymarz Zdort Maruta
Doktor prawa i szefowa zespołu compliance w ramach praktyki Life Sciences w Kancelarii Rymarz Zdort Maruta. Wspiera przedsiębiorców w opracowaniu i wdrażaniu odpowiednich mechanizmów i procesów dotyczących szczególnie tych aspektów ESG, które są związane ze zgodnością działań przedsiębiorców z obowiązującym prawem i ładem korporacyjnym. Doradza w budowaniu transparentnych procesów ochrony sygnalistów. Wyróżniona tytułem Doradca Compliance Roku 2020 przyznawanym przez Instytut Compliance.
Borys D. Sawicki
Radca Prawny, Kancelaria prawna SK&S
Borys D. Sawicki
Radca Prawny, Kancelaria prawna SK&S
Specjalizuje się w bankowości i finansach, koncentrując się na transakcjach finansowania inwestycji, w tym w formule project finance, w szczególności w sektorach energetycznym, infrastruktury i nieruchomości. Aktywnie wspiera klientów w kwestiach związanych ze zrównoważoną transformacją i zrównoważonym finansowaniem, w tym w ocenie zgodności działalności z taksonomią UE i raportowaniem zagadnień zrównoważonego rozwoju. Doradza również w transakcjach sekurytyzacji wierzytelności, faktoringowych i leasingowych.
Jest członkiem Komitetu ds. ESG przy Krajowej Izbie Gospodarczej, członkiem grupy wspierającej EFRAG w przygotowaniu ESRS dla MŚP oraz członkiem Environmental, Social & Governance Group w ramach World Law Group.
Regularnie publikuje i prowadzi wykłady na temat zagadnień związanych z ESG, taksonomią UE oraz raportowaniem zagadnień zrównoważonego rozwoju.
Marcin Duma
Prezes Zarządu, IBRiS
Marcin Duma
Prezes Zarządu, IBRiS
Jeden z członków-założycieli pierwszego, ogólnoeuropejskiego stowarzyszenia niezależnych agencji badawczych – EUROSKOPII. Ekspert w dziedzinie badań społeczno-politycznych z 20-letnim doświadczeniem. Komentator życia politycznego i społecznego w Polsce, w najważniejszych mediach polskich oraz zagranicznych (m.in. The Wall Street Journal, The Economist, Bloomerg, Reuters). Pomysłodawca i twórca projektu „ŚWIATOWID” - niezależnego systemu zapewniającego dostęp do bezstronnej informacji na temat stanu emocji społecznych w Polsce. Pasjonat kolarstwa i biegów długodystansowych.
Piotr Szawiec
Dyrektor Zarządzający, Quality Watch
Ewa Kosmala
Global Sustainability Director, Selena Group
Ewa Kosmala
Global Sustainability Director, Selena Group
Magister inżynier budownictwa, pasjonatka zrównoważonego rozwoju, akredytowany assesor BREEAM International, LEED GA oraz referent HQE, sekretarz Komitetu Ekologii PZiTB, Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC. Ma ponad 20 letnie doświadczenie w zakresie budownictwa zrównoważonego. Uczestniczy w pracach 5 komitetów PKN, w tym ds. zrównoważonego budownictwa. Absolwentka Wydziału Budownictwa Politechniki Śląskiej.
Anna Wojciechowska
Head of ESG, Director of Sales and Marketing, ROBYG
Anna Wojciechowska
Head of ESG, Director of Sales and Marketing, ROBYG
Kieruje zespołem sprzedaży ROBYG S.A w Gdańsku i Poznaniu – jednego z liderów rynku deweloperskiego w Polsce. W 2021 r. objęła stanowisko Head of ESG w ROBYG S.A. Tworzyła strategię zrównoważonego rozwoju w ROBYG S.A. oraz odpowiada za raportowanie ESG. Jest Ambasadorem Paktu na Rzecz Klimatu – oficjalnego programu Unii Europejskiej realizującego zadania w ramach Green Deal.
Dominika Bagińska – Chyłek
Head of ESG, ROBYG & Vantage
Dominika Bagińska – Chyłek
Head of ESG, ROBYG & Vantage
Ekspertka ESG, wieloletni praktyk w zakresie zarządzania zespołami, projektami inwestycyjnymi i społecznymi. Ma bogate doświadczenie w budowaniu i realizacji strategii rozwoju, zarządzaniu talentami, zmianą organizacyjną. Twórczyni sieci 16 Regionalnych Centrów Umiejętności i laureatka Polskiej Nagrody Innowacyjnego Rozwoju 2021 „Wspieranie innowacyjności i konkurencyjności gospodarki”. Absolwentka SGH i Uniwersytetu Warszawskiego.
Katarzyna Szwarc
Pełnomocniczka rządu ds. Strategii Rozwoju Rynku Kapitałowego w Ministerstwie Finansów
Katarzyna Szwarc
Pełnomocniczka rządu ds. Strategii Rozwoju Rynku Kapitałowego w Ministerstwie Finansów
Absolwentka Instytutu Spraw Publicznych London School of Economics, Wydziału Prawa Uniwersytetu Warszawskiego oraz programu “Rethinking Capitalism” pod kierunkiem prof. Mariany Mazzucato na University College London. Ma wieloletnie doświadczenie pracy w instytucjach rynku finansowego. Karierę zawodową rozpoczęła na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W latach 2013-2015 zarządzała Biurem Polityki Regulacyjnej na Towarowej Giełdzie Energii (TGE). W latach 2015-2020 menedżerka polityki publicznej i relacji rządowych w Intercontinental Exchange: New York Stock Exchange w Londynie i Brukseli. Następnie współpracowała z LSE Grantham Research Institute w obszarze finansowania sprawiedliwej transformacji oraz Fundacją Instrat jako liderka programu Zrównoważone Finanse. Zasiadała w wielu grupach roboczych i doradczych m.in. przy ESMA (European Securities and Markets Authority).
Daria Kulczycka
Doradca Zarządu Konfederacji Lewiatan
Daria Kulczycka
Doradca Zarządu Konfederacji Lewiatan
Daria Kulczycka od 2020 jest Doradcą Zarządu Konfederacji Lewiatan ds. zrównoważonego rozwoju. Członek jury konkursu „Raporty Zrównoważonego Rozwoju” organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Deloitte, a także konkursu Zielony Orzeł „Rzeczpospolitej”, organizowanego przez dziennik Rzeczpospolita. W latach 2005 – 2019 kierowała Departamentem Energii i Zmian Klimatu w Konfederacji Lewiatan i była odpowiedzialna za ewaluację projektów regulacji oraz strategii i polityk środowiskowych, energetycznych, krajowych oraz europejskich. Była sekretarzem Rady OZE, Rady ds. Gazu i Rady GOZ Lewiatana, członkiem grupy roboczej ds. energii i klimatu w BusinessEurope, europejskiej federacji pracodawców. Poprzednio pracowała w Instytucie Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk oraz w Instytucie Koniunktur i Cen Ministerstwa Handlu Zagranicznego. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej.
Krystian Nowakowski
Prezes Zarządu, DEKRA Certification Sp. z o. o.
Krystian Nowakowski
Prezes Zarządu, DEKRA Certification Sp. z o. o.
Doktor nauk ekonomicznych, biegły rewident, członek FCCA związany z branżą audytorską od 2005 roku najpierw pracując w firmie Deloitte, później jako Dyrektor Finansowy DEKRA Certification Sp. z o.o., a od 2019 roku jako Prezes Zarządu tej firmy. Aktywnie zaangażowany w realizację strategii zrównoważonego rozwoju DEKRA. Nadzoruje rozwój usług certyfikacyjnych w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem usług z zakresu zrównoważonego rozwoju we współpracy z międzynarodowym działem usług auditowych DEKRA.
Edyta Bartoszek
Manager ds. ESG, Energy Solution
Edyta Bartoszek
Manager ds. ESG, Energy Solution
Od 5 lat związana z liderem branży doradztwa energetycznego w Polsce. Na co dzień zajmuje się finansową i operacyjną stroną kontraktacji energii elektrycznej i paliwa gazowego oraz analizą rynków energetycznych. W praktyce stosuje możliwe rozwiązania w zakresie zielonej energii, przy świadomości aspektów prawnych, rynkowych i technologicznych tego zagadnienia. Aktualnie zaangażowana w wprowadzanie raportowania ESG w firmie oraz doradztwo w wyborze rozwiązań obniżających ślad węglowy. Odpowiada za pracę nad narzędziem informatycznym wspomagającym proces raportowania.
Dominik Januszewski
Head of Strategic Consulting, ESG, JLL
Dominik Januszewski
Head of Strategic Consulting, ESG, JLL
Dominik Januszewski jest doświadczonym menadżerem, ekspertem w dziedzinie zarządzania i finansów. Przez ponad 25 lat pracował w firmach Ernst&Young oraz Arthur Andersen. W latach 2005-2019 był Partnerem w Ernst&Young odpowiadającym za projekty doradztwa biznesowego, doradztwa transakcyjnego, projekty prywatyzacyjne, jak również badanie sprawozdań finansowych.
W latach 2016-2019 członek zarządu w paneuropejskiej strukturze Ernst&Young dedykowanej do obsługi sektora finansowego.
Jako Partner kierował ponad 200 osobowym zespołem konsultantów. Do jego klientów należały największe instytucje finansowe w Polsce.
Obecnie odpowiada za zespół doradztwa strategicznego JLL zajmujący się opracowywaniem i wdrażeniem strategii ESG oraz startegii optymalizacji energetycznej przedsiębiorstw.
Dominik Januszewski jest Polskim Biegłym Rewidentem, odbył wiele kursów zawodowych z dziedziny audytu, doradztwa i zarządzania, w tym w 2018 roku szkolenie dla Top Executives w Harvard Business School. W 2022 roku uzyskał Certyfikat University of Cambridge: „Business Sustainability Management”.
Jest Absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, specjalizacja Finanse i Bankowość.
Małgorzata Szewc
Wiceprezeska Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Małgorzata Szewc
Wiceprezeska Zarządu, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
Absolwentka filologii germańskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim (stypendystka programu Tempus – Uniwersytet w Heidelbergu). Ukończyła studia podyplomowe: Rachunkowość i finanse publiczne oraz Administracja Europejska. Absolwentka Krajowej Szkoły Administracji Publicznej w Warszawie.
W latach 2006-2022 urzędnik mianowany w Ministerstwie Finansów – zajmowała się współpracą międzynarodową (KE, EFRAG, IASB) i unijnymi regulacjami w obszarze rachunkowości, rewizji finansowej i raportowania niefinansowego. Przez 16 lat reprezentowała Polskę w Komitecie Regulacyjnym ds. Rachunkowości (ARC działającym przy KE) odpowiedzialnym m.in. za opiniowanie standardów MSR/MSSF przyjmowanych do prawa UE, oraz w Grupie Roboczej Rady UE ds. prawa spółek (prace legislacyjne nad dyrektywą ws. sprawozdawczości mikroprzedsiębiorstw, rewizją dyrektyw ws. rachunkowości, dyrektywą ws. ujawniania informacji niefinansowych NFRD i ostatnio nad dyrektywą ws. sprawozdawczości przedsiębiorstw w zakresie zrównoważonego rozwoju CSRD).
Członek zespołu redakcyjnego Standardu Informacji Niefinansowej (SIN). W latach 2018-2019 współtworzyła i koordynowała projekt Ministerstwa Finansów z instytucjami zewnętrznymi dotyczący wdrożenia dyrektywy NFRD w Polsce (raport MF pt. „Raportowanie informacji niefinansowych za 2017 rok zgodnie z ustawą o rachunkowości – pierwsze doświadczenia i dobre praktyki”).
Dominika Duda
Director Programming for Trend House and Thursday Gathering, CIC oraz Fundacja Venture Café
Dominika Duda
Director Programming for Trend House and Thursday Gathering, CIC oraz Fundacja Venture Café
Po 10 latach spędzonych za granicą wróciła do kraju nad Wisłą, by budować mosty pomiędzy branżami i rozbierać betonowe ściany uprzedzeń. Związana z biznesem innowacji od 8 lat, wcześniej pracowała naukowo w polskiej fundacji ekonomicznej, ale także w politycznym think-tanku w Brukseli, a wykształcenie zdobyła w Rotterdamie w kierunku Health Economics Policy & Law. I to właśnie w tym mieście zakochała się w różnorodności, zrozumiała jaką wartość ma inkluzywność i nauczyła się wykorzystywać swój przywilej ku zdrowszej i bezpieczniejszej przyszłości. Robi to prywatnie i służbowo budując społeczność odpowiedzialnych innowatorów w Warszawie, w ramach łączonych programów Fundacji Venture Café i CIC Warsaw.
Kamil Smogorzewski
Dyrektor ds. komunikacji, IBRiS
Kamil Smogorzewski
Dyrektor ds. komunikacji, IBRiS
Internacjolog, dyrektor ds. komunikacji i koordynator krajowych oraz międzynarodowych projektów badawczych w Instytucie IBRiS, współtwórca i wydawca podcastu Forum IBRiS - medium o cechach think tanku zbudowanego w oparciu o bazę badań społecznych i politycznych, członek Polskiego Towarzystwa Studiów Międzynarodowych, redaktor naukowy dwóch monografii, były wieloletni redaktor naczelny Działu Wschód w Portalu Spraw Zagranicznych, współpracuje z organizacjami zajmującymi się ochroną praw człowieka i praw mniejszości. Hobbystycznie tworzy grafiki i śledzi trendy na Tik-Toku.
Dariusz Prymon
Radca prawny, Compliance & ESG Officer, Intelligent Technologies S.A.
Dariusz Prymon
Radca prawny, Compliance & ESG Officer, Intelligent Technologies S.A.
Specjalizuje się w doradztwie prawnym podmiotom z obszaru nowych technologii oraz rynku nieruchomości komercyjnych. Zaangażowany we wdrażanie projektów z obszaru zrównoważonego rozwoju w spółkach telekomunikacyjnych i IT. Sustainable project manager w Fundacji Intelligent Technologies, Członek Komisji Rewizyjnej Stowarzyszenia „Federation of IT Experts”. Absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego i Akademii Leona Koźmińskiego (LL.M.)
Marcin Pollo
Dyrektor ds. Rozwoju Elektromobilności, Anwim S.A.
Marcin Pollo
Dyrektor ds. Rozwoju Elektromobilności, Anwim S.A.
Od 2009 r. związany z rynkiem motoryzacyjnym (Petronas Lubricants). W latach 2013 – 2020 budował strategię sprzedażową i marketingową marki ENEOS. Od roku 2018 związany z rynkiem elektromobilności i OZE, wdrażał projekty PV o mocy powyżej 500 kWp oraz projekty związane z magazynami energii i infrastrukturą ładowania samochodów elektrycznych.
W roku 2020 stworzył i wdrożył strategię biznesową Electromobility.ONE. Projektem kierował w roli CCO do sierpnia 2023.
Przemysław Mitraszewski
Pełnomocnik zarządu LPP SA.
Przemysław Mitraszewski
Pełnomocnik zarządu LPP SA.
Od ponad 20 lat jest związany z branżą public relations. Ekspert w dziedzinie zarządzania informacją w sytuacji kryzysowej. Z powodzeniem zrealizował ponad 450 projektów związanych z issue &crisis management. Autor licznych publikacji na temat zarządzania sytuacją kryzysową oraz „Crisis Management Approach Process" – metodologii przygotowania do zarządzania kryzysowego. W obszarze jego szczególnych zainteresowań leży PR korporacyjny, komunikacja firm rodzinnych dotycząca sukcesji oraz komunikacji marki firmy rodzinnej.
Maria Krawczyńska – Kaczmarek
Prezeska Zarządu, Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Maria Krawczyńska – Kaczmarek
Prezeska Zarządu, Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Ekspertka, praktyk, trenerka i menedżerka z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zrównoważonego rozwoju, ESG, CSR i zrównoważonych finansów. Członkini Zarządu FOB, członkini Grup Roboczych w ramach Platformy Zrównoważonych Finansów, członkini Komitetu ds. ESG KIG oraz Rady Innowatorów ESG Polskiego Stowarzyszenia ESG; wykładowczyni m.in. SGH, uczelni Łazarskiego, Instytutu Rachunkowości i Podatków, Instytutu Compliance , Szkoły ESG KIG i GPW Growth.
Justyna Glusman
Dyrektor zarządzająca, Stowarzyszenie Fala Renowacji
Justyna Glusman
Dyrektor zarządzająca, Stowarzyszenie Fala Renowacji
Absolwentka SGH i LSE, gdzie obroniła doktorat w dziedzinie polityki gospodarczej oraz uzyskała MSc Executive in Cities. Zawodowo zajmuje się zieloną transformacją, tematyką zrównoważonego rozwoju miast oraz efektywności energetycznej budynków. W latach 2018-2021 odpowiedzialna za zrównoważony rozwój Warszawy, członkini zarządu miasta. Autorka licznych publikacji na temat polityki regionalnej, finansowania rozwoju, funduszy europejskich i zielonej transformacji. Członkini Rady Programowej Kongresu Obywatelskiego, rady ekspertów THINKTANK, Komisji Ekspertów Klimat i Przestrzeń przy Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich oraz Rady Programowej think tanku CitiSense, wspierającego działania na rzecz miast przyjaznych mieszkańcom.
Anna Strożek
Koordynator ds. komunikacji giełdowej i ESG, Echo Investment S.A.
Anna Strożek
Koordynator ds. komunikacji giełdowej i ESG, Echo Investment S.A.
Odpowiada m.in. za działania związane z raportowaniem finansowym oraz na rzecz zrównoważonego rozwoju, jak również implementację strategii ESG w jednej największych spółek deweloperskich w Polsce. Z wykształcenia planistka przestrzeni, od blisko 15 lat związana z branżą nieruchomości, autorka projektu „Eko-miasta przyszłości” - książki napisanej przez dzieci dla dzieci i dorosłych.
Piotr Kapuściński
Wiceprezes Zarządu CIECH Soda Polska
Piotr Kapuściński
Wiceprezes Zarządu CIECH Soda Polska
Z Grupą CIECH związany od 2019 roku - od początku ściśle z biznesem sodowym, gdzie odpowiada za m.in. projekty z obszaru digitalizacji produkcji oraz zwiększania efektywności zakładów. Lider projektu po stronie CIECH polegającego na budowie Instalacji Termicznego Przekształcania Odpadów w Inowrocławiu – ważnego etapu dekarbonizacji procesu produkcji sody w zakładzie CIECH Soda Polska.
Odpowiadał za projekt budowy symulatora produkcji oraz wdrożenia systemu Advanced Process Control w zakładach sodowych Grupy w Polsce i Niemczech.
Przed dołączeniem do Grupy CIECH, pracował w firmie doradczej Bain & Company na stanowiskach Senior Associate i Konsultanta wspierając klientów w całej Europie, Izraelu oraz USA.
Jest absolwentem HEC Paris, studiował Metody Ilościowe w Szkole Głównej Handlowej.
Radosław Kwiecień
Członek Zarządu, BGK
Radosław Kwiecień
Członek Zarządu, BGK
Jest związany z sektorem finansowym całe życie zawodowe. Od 2001 r. pracował na stanowiskach menadżerskich w Banku Gospodarki Żywnościowej (obecnie BGŻ BNP Paribas). W latach 2012–2016 odpowiadał za operacje banku. W tym czasie był również członkiem komitetu zarządzania ryzykiem operacyjnym i ciągłości działania banku. Realizował projekty integracyjne banków podczas łączenia dwóch odrębnych organizacji. Wdrażał nowe systemy informatyczne dotyczące operacji bankowych oraz scentralizował procesy zarządcze w obszarze operacji. Wdrażał również outsourcing wielu procesów bankowych. Zaowocowało to zmniejszeniem kosztów oraz poprawieniem produktywności, efektywności i jakości pracy. Od 2016 roku jest członkiem zarządu BGK odpowiedzialnym za pion zarządzania ryzykiem.
Jest liderem dwóch filarów strategii banku na lata 2021-2025: Zrównoważony rozwój i Efektywny model zarządzania. Jak mówi prezes Kwiecień: „chcemy, aby nasze codzienne zachowania i decyzje biznesowe miały pozytywny wpływ na rozwój gospodarczy i społeczny kraju. Chcemy tworzyć dobre warunki do życia dla przyszłych pokoleń”.
Beata Nawrat
Dyrektorka sprzedaży usług DOOH
Beata Nawrat
Dyrektorka sprzedaży usług DOOH
Pure City – Miejska Sieć Elektrostacji to sieć ładowarek elektrycznych samochodów osobowych i jednocześnie sieć nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH). To unikalna infrastruktura i model biznesowy pozwalający reklamodawcom promować swoje marki na ekranach w kontekście transformacji energetycznej, ekologii i zapobiegania zmianom klimatycznym, a partnerom – właścicielom lokalizacji elektrostacji – zarabiać na przychodach ze sprzedaży czasu reklamowego w sieci Pure City.
Misją Pure City jest realny i mierzalny udział w transformacji polskiego transportu miejskiego na bezemisyjny. Realizacja celów ESG przez Pure City jest oparta na długofalowej kampanii społecznej „Zielona energia – czyste miasta”.
dr Janusz Krupa
Prezes Instytutu Człowieka Świadomego
dr Janusz Krupa
Prezes Instytutu Człowieka Świadomego
Prezes Instytutu Człowieka Świadomego, a jednocześnie lekarz, absolwent I Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej w Warszawie. Na początku pracował w Katedrze i Klinice Endokrynologii Dziecięcej w Warszawie. Od 2011 związany z medycyną rodzinną, od 2017 jest pracownikiem naukowo-dydaktycznym Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego. W ramach CMKP prowadzi wykłady i seminaria dla rezydentów medycyny rodzinnej oraz lekarzy innych specjalności. Na co dzień pracuje w praktyce lekarzy rodzinnych Orlik w Warszawie, udziela ok. 5-6 tysięcy konsultacji medycznych rocznie. Gorący zwolennik i propagator profilaktyki w medycynie.
Bolesław Pilecki
Head of Sales, CRIF
Bolesław Pilecki
Head of Sales, CRIF
Dzięki 25-letniemu doświadczeniu w zarządzaniu złożonymi procesami sprzedaży, rozwojem biznesu, Programami i działaniami operacyjnymi dobrze rozumiem, co jest wymagane do pomyślnego wprowadzenia innowacyjnych rozwiązań oraz promowania silnych powiązań między zespołami.
Koncentruję się na rozwijaniu ekosystemów i wdrażaniu koncepcji zmiany ukierunkowanej na wzrost sprzedaży i efektywność organizacji.
dr hab. n. med. i n. o zdr. Dominik Olejniczak
Zakład zdrowia publicznego, Warszawski Uniwersytet Medyczny
dr hab. n. med. i n. o zdr. Dominik Olejniczak
Zakład zdrowia publicznego, Warszawski Uniwersytet Medyczny
Absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, na którym ukończył kierunki dietetyka oraz zdrowie publiczne. Adiunkt w Zakładzie Zdrowia Publicznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Jest członkiem Komitetu Zdrowia Publicznego Polskiej Akademii Nauk. Posiada specjalizację ze zdrowia publicznego oraz specjalizację z promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej. Jest autorem przeszło stu publikacji z zakresu zdrowia publicznego i promocji zdrowia. W swoich badaniach porusza m.in. tematykę health literacy, oceny potrzeb zdrowotnych oraz efektywności edukacji zdrowotnej. Współautor i współrealizator działań z zakresu zdrowia publicznego, realizowanych m.in. w ramach Narodowego Programu Zdrowia, a także przez organizacje pozarządowe.
prof. Zbigniew Gaciong
Jest profesorem nauk medycznych, nauczycielem akademickim Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, specjalności naukowe: choroby wewnętrzne, nadciśnienie tętnicze. Ukończył I Wydział Lekarski Akademii Medycznej w Warszawie. Był asystentem w Instytucie Transplantologii Akademii Medycznej w Warszawie, stypendystą American Heart Association w Klinice Nefrologii University of Southern California (Los Angeles).
Andrzej Gutowski
Dyrektor ds. ESG Colliers
Andrzej Gutowski
Dyrektor ds. ESG Colliers
Jako Dyrektor ds. ESG odpowiada za lokalną implementację globalnej strategii Colliers w zakresie ochrony środowiska, społecznej odpowiedzialności i ładu korporacyjnego. Od blisko 10 lat zajmuje się doradztwem i koordynacją procesów certyfikacji nieruchomości komercyjnych w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Wspiera najemców i właścicieli nieruchomości w realizacji celów zrównoważonego rozwoju, wdrażaniu zielonych praktyk oraz dostosowywaniu strategii certyfikacji do potencjału i aspiracji firm, uwzględniając specyfikę budynku i jego wnętrz. Jako specjalista w zakresie systemów LEED, BREEAM, WELL i Fitwel, a także tych skupionych na temacie bezpieczeństwa, jak WELL HSR (Health-Safety Rating) oraz Fitwel VR (Viral Response) doradzał w procesach certyfikacji ponad 50 projektów - zarówno nowych, jak i istniejących budynków oraz wnętrz komercyjnych.
Piotr Szostak
Dyr. zarządzający ds. strategii i rozwoju produktu, Benefit Systems
Piotr Szostak
Dyr. zarządzający ds. strategii i rozwoju produktu, Benefit Systems
Dyrektor zarządzający ds. strategii i rozwoju produktu odpowiedzialny za MultiLife w Benefit Systems z ponad 25-letnim doświadczeniem w tworzeniu i zarządzaniu produktami cyfrowymi oraz firmami technologicznymi.
Posiada szeroką wiedzę w obszarze digitalu, rozwoju produktu, wizji i strategii. Karierę rozpoczął w wiodącym europejskim portalu pracy online. W kolejnych latach pracował w firmach tworzących oprogramowanie, w których odpowiadał za uruchomienie i zarządzanie produktami cyfrowymi oraz kierowanie procesem przejścia od usługowego do produktowego. Współtworzył pierwszy w Polsce w pełni interaktywny kanał muzyczny 4fun.tv. Produkt ten był wielokrotnie nagradzany za innowacyjność oraz społeczny model angażowania widzów. W ostatnich latach pracował na stanowiskach zarządzania produktem w firmach takich jak Tivo, Miinto Group oraz MyCointainer, gdzie był odpowiedzialny za uruchomienie i skalowanie produktów cyfrowych.
Agnieszka Koc
Dyrektor ds. ochrony środowiska, sieć Biedronka
Agnieszka Koc
Dyrektor ds. ochrony środowiska, sieć Biedronka
Pasjonatka tematów zrównoważonego rozwoju, śladu węglowego, eko-projektowania i cyrkularności. Od ponad 20 lat związana z tematami ochrony środowiska w branży FMCG. Obecnie odpowiada za rozwój i realizację strategii ochrony środowiska w całym łańcuchu wartości w sieci Biedronka m.in. budowanie świadomości ekologicznej wewnątrz i na zewnątrz organizacji, wdrażanie praktyk minimalizujących wpływ firmy na środowisko, system zarządzania środowiskiem, współpracę w obszarze eko-projektowania opakowań oraz bioróżnorodność.
dr Marta Szymborska
Członkini Zarządu, Co-CEO, GS1 Polska
dr Marta Szymborska
Członkini Zarządu, Co-CEO, GS1 Polska
Członkini Zarządu GS1 Polska, Co-CEO. Przez 11 lat koordynowała w Grupie Raben działania komunikacyjne i ESG w 11 krajach Europy, pracując w centrali firmy na Europę. Odpowiadała za stworzenie, wdrożenie i realizację strategii PR, ESG oraz zaangażowania społecznego.
Od 2017 roku jest odpowiedzialna za działania komunikacyjne i ESG w organizacji GS1, która swoje oddziały posiada w 116 krajach na świecie.
Prowadzi zajęcia z zakresu ESG m.in. na studiach EMBA w Akademii Kaliskiej oraz pierwszym w Polsce MBA ESG na Uczelni Łazarskiego.
Piotr Dmuchowski
Członkiem Zarządu w roli CIO, TFI PZU
Piotr Dmuchowski
Członkiem Zarządu w roli CIO, TFI PZU
Jest absolwentem Finansów Międzynarodowych Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz absolwentem Heriot-Watt University w Edynburgu z tytułem First Class Master of Arts with honours. Ukończył również studia podyplomowe na Uniwersytecie Cambridge w zakresie Zrównoważonego Zrządzania oraz kurs podyplomowy na Uniwersytecie Oxfordzkim w zakresie inwestycji na rynkach prywatnych i na Uniwersytecie Stanforda w zakresie Fintech.
Doświadczenia zawodowe związane z rynkiem finansowym zdobywał w HSBC Polska, gdzie w okresie 2008-2022 pracował na wielu stanowiskach w pionie Global Markets. W latach 2020-2022 pełnił funkcję Skarbnika HSBC Polska oraz koordynował ofertę produktowa ESG w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz krajów rozwijających się w europejskiej strefie czasowej. W trakcie swojej kariery w banku brał udział w realizacji wielu ważnych transakcji w tym, przede wszystkim pionierskich emisjach obligacji Polski w Chinach (Panda bond) oraz Zielonych (pierwsze w historii Zielone obligacje wyemitowane przez Państwo).
Od 2022 roku Piotr Dmuchowski jest Członkiem Zarządu TFI PZU w roli CIO, gdzie odpowiada za działalność inwestycyjna. Obejmuje ona zarówno portfele własne Grupy PZU oraz fundusze zewnętrzne oraz programy emerytalne oraz szeroki zakres klas aktywów obejmujących nieruchomości, inwestycje alternatywne oraz akcje i obligacje. Piotr zajmuje się również rozwojem metodologii i procesów inwestycyjnych oraz nowych zrównoważonych funduszy inwestycyjnych.
Piotr Dmuchowski jest również współautorem publikacji naukowych z zakresu Zrównoważonych Finansów opublikowanych w recenzowanych pismach naukowych (impact factor>9) oraz autorem wielu wystąpień i publikacji w pismach branżowych i mediach w tej tematyce.
Artur Łeszczyński
Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w Skanska Residential Development Poland
Artur Łeszczyński
Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w Skanska Residential Development Poland
W spółce mieszkaniowej Skanska jest odpowiedzialny za wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, digitalizację oraz działania firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju – ze szczególnym naciskiem na podnoszenie efektywności energetycznej projektów mieszkaniowych, realizowanych i planowanych. Entuzjasta i propagator nowych technologii, szczególnie tych służących ograniczaniu negatywnego wpływu działalności człowieka na środowisko naturalne.
Interesuje się fizyką, kosmologią, a także historią rozwoju nauki.
Magdalena Wiewiór
Dyrektorka Departamentu komunikacji i projektów marketingowych, Develia
Magdalena Wiewiór
Dyrektorka Departamentu komunikacji i projektów marketingowych, Develia
Posiada ponad 15-letnie doświadczenie w budowaniu skutecznych strategii marketingowych i komunikacyjnych, koordynowaniu działań brandingowych i wspierających sprzedaż, zarządzaniu projektami i produktami. Zdobywała doświadczenie w branży finansowej i e-commerce (m.in. Santander Consumer Bank, KRD Biuro Informacji Gospodarczej, Neonet). W Develii od 2018 roku odpowiada za działania marketingowe inwestycji mieszkaniowych i komercyjnych ze szczególnym uwzględnieniem obszaru komunikacji i rozwoju projektów ESG/CSR.
Jakub Frejlich
Dyrektor ds. ESG w dziale Doradztwa Strategicznego w JLL.
Jakub Frejlich
Dyrektor ds. ESG w dziale Doradztwa Strategicznego w JLL.
Od 2022 roku związany z JLL Polska. Dyrektor ds. ESG w dziale Doradztwa Strategicznego w JLL.
Odpowiedzialny za budowę strategii zrównoważonego rozwoju i ESG dla firm z sektora nieruchomości i sektora finansowego. Bogate doświadczenie w prowadzeniu relacji inwestorskich spółki giełdowej, relacjach inwestorskich, rynku kapitałowym oraz w raportowaniu ESG.
10 lat był związany z Grupą PGE. Był Dyrektorem Departamentu Skarbu i Relacji Inwestorskich.
Odpowiedzialny za finansowanie Grupy, realizację obowiązków informacyjnych spółki giełdowej, raportowanie niefinansowe, wizerunek na rynkach finansowych i relacje z inwestorami rynków akcji oraz dłużnych, w tym agencjami ratingowymi.
Jakub jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, Wydział Prawa i Administracji, kierunek prawo oraz absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, Wydział Nauk Ekonomicznych, kierunek finanse i bankowość.
Tomasz Bogusz
Manager, ESG, Strategic Consulting EMEA Sustainability, JLL
Tomasz Bogusz
Manager, ESG, Strategic Consulting EMEA Sustainability, JLL
Tomasz jest managerem z szerokim doświadczeniem w consultingu i finansach. Posiada kompetencje w obszarach ESG, strategia, fuzje i przejęcia, analityka danych oraz operacje.
Przed dołączeniem do JLL, Tomasz doradzał klientom z sektora finansowego w EY oraz pracował nad strategią i kluczowymi projektami dla Pionu Bankowości Korporacyjnej, Rynków i Bankowości Inwestycyjnej w Banku Pekao.
Katarzyna Kuniewicz
Dyrektor badań rynku Otodom Analytics
Katarzyna Kuniewicz
Dyrektor badań rynku Otodom Analytics
Ekonomistka. Ekspertka specjalizująca się w zagadnieniach dotyczących rynku mieszkaniowego w Polsce. Nadzoruje rozwój narzędzia i badania rynku Otodom Analytics. Wcześniej przez ponad 10 lat kierowała zespołem badań i analiz w firmach doradczych - najpierw REAS, później JLL. Współautorka przekrojowych raportów i prognoz rozwoju rynku pierwotnego oraz analiz preferencji nabywców mieszkań. Ekspertka w dziedzinie organizacji badań popytu i podaży na rynku nieruchomości. Prelegentka licznych konferencji, uczestniczka debat, komentatorka zjawisk i trendów w mieszkaniówce.