#PRELEGENCI Zobacz kto wystąpi w debatach podczas FORUM
Ignacy Niemczycki
Sekretarz Stanu, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Ignacy Niemczycki
Sekretarz Stanu, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Polski urzędnik państwowy i rolnik, działacz organizacji pozarządowych, od 2024 podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.
W latach 2008-2012 pracownik administracji rządowej – m.in. KPRM, UKIE, MSZ, Przedstawicielstwa przy UE w Brukseli, gdzie uczestniczył w negocjacjach unijnych funduszy dla Polski. W latach 2013-2015 Ignacy Niemczycki kierował działem ds. europejskich w Polityce Insight. W latach 2015-2017 menedżer ds. public affairs i p.o. dyrektora ds. komunikacji międzynarodowej korporacji. Prowadzi ekologiczne gospodarstwo rolne na Mazurach.
Miłosz Motyka
Podsekretarz stanu, Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Miłosz Motyka
Podsekretarz stanu, Ministerstwo Klimatu i Środowiska
Z wykształcenia jest magistrem inżynierem środowiska, absolwentem Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Zaangażowany w działalność społeczną, w latach 2017-2023 pełnił funkcję prezesa Forum Młodych Ludowców. Absolwent Szkoły Liderów Politycznych. Od 2019 roku rzecznik prasowy Polskiego Stronnictwa Ludowego.
Jan Szyszko
Sekretarz Stanu, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
Jan Szyszko
Sekretarz Stanu, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej
W latach 2016-18 analityk ds. europejskich w Polityce Insight. Następnie ewaluator i badacz polityk Komisji Europejskiej w zakresie transportu i komunikacji w jednej z międzynarodowych firm doradczych.
Współzałożyciel i członek zarządu Instytutu Strategie 2050. W Instytucie odpowiadał za analizy dotyczące transformacji energetycznej Polski, Krajowego Planu Odbudowy i polityki unijnej. W kampanii parlamentarnej 2023 r. członek sztabu Polski 2050 i Trzeciej Drogi odpowiedzialny za komunikację merytoryczną.
Autor i współautor licznych raportów podsumowujących dorobek Polski w UE i działania legislacyjne unijnych instytucji
Współpracował m.in. z Fundacją Batorego, Instytutem In.Europa i Fundacją Schumana.
Absolwent Kolegium Europejskiego w Natolinie, dublińskiego Trinity College i Uniwersytetu Karola w Pradze.
prof. Urszula Demkow
Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Zdrowia
prof. Urszula Demkow
Podsekretarz Stanu, Ministerstwo Zdrowia
Ukończyła wydział lekarski na Akademii Medycznej w Warszawie oraz studia podyplomowe z zakresu zarządzania w ochronie zdrowia na Uniwersytecie Warszawskim.
Profesor nauk medycznych. Posiada specjalizacje w dziedzinie chorób wewnętrznych (drugiego stopnia), immunologii, alergologii i diagnostyki laboratoryjnej.
W latach 2020-2022 była kierownikiem Uniwersyteckiego Centrum Medycyny Laboratoryjnej. Obecnie kieruje Zakładem Diagnostyki Laboratoryjnej i Immunologii Klinicznej Wieku Rozwojowego na Wydziale Lekarskim WUM. Jest członkinią licznych towarzystw naukowych, w tym m. in. Polskiego Towarzystwa Medycyny Personalizowanej oraz Komitetu Immunologii i Etiologii Zakażeń Człowieka Polskiej Akademii Nauk.
Jest ekspertką Komisji Europejskiej do spraw finansowania projektów w zakresie medycyny oraz pełnomocniczką Rektora Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego d/s równości.
Była redaktor naczelną czasopisma Central European Journal of Immunology.
Aleksandra Gajewska
Sekretarz Stanu, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
Aleksandra Gajewska
Sekretarz Stanu, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
W Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej odpowiedzialna za tematy związane z integracją społeczną, polityką demograficzną oraz polityką rodzinną. Podlegają jej m.in. sprawy związane ze świadczeniami rodzinnymi i wychowawczymi. Koordynuje zadania związane z przeciwdziałaniem przemocy domowej. Przygotowuje rozwiązania w obszarze polityki demograficznej. Współpracuje w sprawach związanych z równym traktowaniem oraz przeciwdziałaniem dyskryminacji. Podlegają jej Departament Polityki Rodzinnej (DPR), Departament Integracji Społecznej (DIS), Departament Polityki Demograficznej (DPD).
Łukasz Krasoń
Sekretarz Stanu, Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych
Łukasz Krasoń
Sekretarz Stanu, Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych
W Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej odpowiada za spawy związane z osobami z niepełnosprawnościami - nadzoruje tworzenie odpowiedniego systemu wsparcia dla tej grupy osób. Realizuje zadania związania z gospodarowaniem środkami Funduszu Solidarnościowego - podlega mu Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych (BON).
Wioleta Tomczak
Posłanka, Wiceprzewodnicząca Sejmowej Komisji Zdrowia
Wioleta Tomczak
Posłanka, Wiceprzewodnicząca Sejmowej Komisji Zdrowia
Posłanka, Polska 2050 Szymona Hołowni.
Założycielka parlamentarnego zespołu ds zdrowia kobiet oraz ds zawodów medycznych i terapeutycznych. Specjalistka zdrowia publicznego, nauczycielka akademicka na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym
Michał Kobosko
Poseł do Parlamentu Europejskiego
Michał Kobosko
Poseł do Parlamentu Europejskiego
Przez ponad 20 lat współtworzył polski rynek medialny: zaczynając jako dziennikarz w “Gazecie Wyborczej, współtworzył “Puls Biznesu”, kierował m.in. “Forbsem”, “Newsweek Polska” czy “Gazetą Prawną”, był redaktorem naczelnym “Dziennika Gazety Prawnej oraz tygodnika “Wprost”. Wykształcenie: Magister Zarządzania i Przywództwa na Uniwersytecie SWPS.
dr hab. Marcin Wiącek, prof. UW
Rzecznik Praw Obywatelskich VIII kadencji
dr hab. Marcin Wiącek, prof. UW
Rzecznik Praw Obywatelskich VIII kadencji
Rzecznik Praw Obywatelskich od roku 2021. Marcin Wiącek urodził się 28 marca 1982 r. w Mińsku Mazowieckim. Profesor Uniwersytetu Warszawskiego, doktor habilitowany nauk prawnych. Kierownik Zakładu Praw Człowieka na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w prawie konstytucyjnym i prawach człowieka.
Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji UW oraz Centrum Prawa Amerykańskiego (2006 r.). W 2009 r. obronił doktorat dotyczący pytania prawnego sądu do Trybunału Konstytucyjnego. W tym samym roku został zatrudniony na Wydziale Prawa i Administracji UW.
W 2013 r. uzyskał stopień naukowy doktora habilitowanego na podstawie kolokwium habilitacyjnego i rozprawy poświęconej dopuszczalności stosowania przez sądy i Trybunał Konstytucyjny regulacji konstytucyjnych w sprawach wywodzących się z okresu powojennego.
Od 2019 r. jest profesorem Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2003–2007 był pracownikiem Trybunału Konstytucyjnego. W latach 2007-2021 był zatrudniony w Biurze Orzecznictwa Naczelnego Sądu Administracyjnego. W latach 2014–2018 był członkiem Rady Legislacyjnej przy Prezesie Rady Ministrów. W latach 2014–2016 był kierownikiem aplikacji legislacyjnej prowadzonej przez Rządowe Centrum Legislacji. Był również członkiem Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej. Członek Centrum Badań nad Prawnymi Aspektami Technologii Blockchain, działającym na Wydziale Prawa i Administracji UW.
Autor ponad stu publikacji naukowych dotyczących w szczególności prawa konstytucyjnego, sądownictwa konstytucyjnego, sądownictwa administracyjnego oraz ochrony praw człowieka. Uczestnik licznych konferencji naukowych, w tym międzynarodowych.
Współpracował jako ekspert z wieloma instytucjami publicznymi, m.in. z Kancelarią Prezydenta RP, Biurem Analiz Sejmowych, Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich, Rządowym Centrum Legislacji, Najwyższą Izbą Kontroli, Krajową Radą Sądownictwa, Ministerstwem Sprawiedliwości, Ministerstwem Rozwoju, Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwem Skarbu Państwa, Ministerstwem Finansów, Urzędem m.st. Warszawy, Marszałkiem Województwa Mazowieckiego.
Uzyskał odznaczenie „Zasłużony dla Warszawy”, nadane przez Radę m.st. Warszawy, a także medal „Pamiętam-Pomagam”, przyznany przez Związek Powstańców Warszawskich i Fundację Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego.
Posługuje się językami angielskim i francuskim.
dr hab. Piotr Wachowiak, prof. SGH
Rektor, Szkoła Główna Handlowa
dr hab. Piotr Wachowiak, prof. SGH
Rektor, Szkoła Główna Handlowa
Ludwik Kotecki
Członek Rady Polityki Pieniężnej V kadencji
Ludwik Kotecki
Członek Rady Polityki Pieniężnej V kadencji
Ludwik Kotecki jest członkiem Rady Polityki Pieniężnej V kadencji. Do momentu powołania do RPP był doradcą ekonomicznym Marszałka Senatu RP. W latach 2017-2021 był konsultantem ekonomicznym i doradcą wielu instytucji i organizacji międzynarodowych. Jest pionierem zielonych finansów w Polsce. Dyrektor Instytutu Odpowiedzialnych Finansów, ekspert Centrum Myśli Strategicznych i Europejskiego Kongresu Finansowego. Członek Team Europe w Polsce. W latach 2017-2022 pełnił także funkcję Głównego Ekonomisty Caritas Polska. W latach 2015-2016 pełnił funkcję zastępcy dyrektora wykonawczego w Międzynarodowym Funduszu Walutowym w Waszyngtonie. W latach 2012-2015 był Głównym Ekonomistą Ministerstwa Finansów członkiem KNF i Przewodniczącym Rady BFG. W latach 2008-2012 pełnił funkcje wiceministra finansów oraz Pełnomocnika Rządu do Spraw Wprowadzenia Euro w Polsce.
Kamil Wyszkowski
Przedstawiciel Krajowy, Dyrektor Wykonawczy UN GCNP
Kamil Wyszkowski
Przedstawiciel Krajowy, Dyrektor Wykonawczy UN GCNP
Kamil Wyszkowski, Przedstawiciel Krajowy, Dyrektor Wykonawczy United Nations Global Compact
Network Poland (UN GCNP). Od 2002 roku związany z ONZ. W latach 2009-2014 dyrektor biura
United Nations Development Programme (UNDP) w Polsce, od 2004 do dziś Przedstawiciel UN GCNP
(ONZ-owskiej sieci koordynującej z ramienia ONZ współpracę z biznesem, miastami, uczelniami
wyższymi, administracją publiczną oraz organizacjami pozarządowymi), od 2011 roku Dyrektor
Centrum Transferu Wiedzy – Know-How Hub (powołanego w ramach UNDP Poland, obecnie
zarządzanego przez UN GCNP).
dr hab. Dorota Niedziółka, prof. SGH
zkoła Główna Handlowa w Warszawie
dr hab. Dorota Niedziółka, prof. SGH
zkoła Główna Handlowa w Warszawie
dr hab. Barbara Więckowska, prof. SGH
Kierownik Zakładu Innowacji w Ochronie Zdrowia
dr hab. Barbara Więckowska, prof. SGH
Kierownik Zakładu Innowacji w Ochronie Zdrowia
Pracownik naukowy Katedry Ubezpieczenia Społecznego SGH, autorka szeregu publikacji z zakresu prywatnych i publicznych ubezpieczeń zdrowotnych oraz z zastosowania metod ilościowych w systemie zabezpieczenia społecznego. Wieloletni dyrektor Departamentu Analiz i Strategii Ministerstwa Zdrowia (współtwórca map potrzeb zdrowotnych oraz pakietu onkologicznego), były członek Rady Taryfikacji przy AOTMiT, obecnie konsultant Narodowego Funduszu Zdrowia (w zakresie modeli decyzyjnych oraz systemu jgp).
Kamil Jesionowski
Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów
Kamil Jesionowski
Prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów
Biegły rewident od 2006 roku.
Współtworzył i wykonuje zawód w małej firmie audytorskiej. Zawodowo zajmuje się badaniem sprawozdań finansowych oraz regulacjami dotyczącymi podatków i rachunkowości, a w sposób szczególny aspektami prawnymi wykonywania audytu.
Od wielu lat angażuje się w pracę na rzecz samorządu biegłych rewidentów. Od 2007 roku delegat na Zjazd. W latach 2015-19 brał udział w pracach Komisji opiniowania aktów prawnych. W latach 2019-23 był członkiem Krajowej Rady Biegłych Rewidentów, w której zajmował się głównie kwestiami związanymi z legislacją. Zaangażowany był także w działalność Regionalnego Oddziału w Gdańsku, w którym w latach 2019-23 był członkiem Regionalnej Rady.
Kamil Jesionowski był również członkiem Komisji ds. opracowania nowego brzmienia statutu PIBR, który wprowadził narzędzia do sprawniejszego funkcjonowania PIBR. Zmiany te zostały przyjęte w 2022 r. podczas Nadzwyczajnego Krajowego Zjazdu Biegłych Rewidentów.
Artur Sarosiek
Dyrektor Zarządzający, Energy Solution
Artur Sarosiek
Dyrektor Zarządzający, Energy Solution
Dyrektor Zarządzający spółką Energy Solution z sektora usług consultingowych w branży energetycznej, działającej na rynku od 2008 roku. Posiada doświadczenie w spółkach z obszaru OZE, kogeneracji, telemetrii, kompensacji mocy biernej i podnoszenia efektywności energetycznej. Od roku 2010 implementował nowe modele handlu energią dla odbiorców końcowych, w tym ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmów wolnorynkowych opartych o kontraktacje na Towarowej Giełdzie Energii w Polsce. Obecnie zarządza zespołem ekspertów energetycznych, którzy świadczą usługi na 16 rynkach Europy Środkowej, Wschodniej i Południowej.
dr Aleksandra Stanek – Kowalczyk
Partner, EY
dr Aleksandra Stanek – Kowalczyk
Partner, EY
Ekspertka w dziedzinie odpowiedzialnego zarządzania i zrównoważonego biznesu. Specjalizuje się w strategiach odpowiedzialnego zarządzania/ zrównoważonego rozwoju, raportowaniu kwestii zrównoważonego rozwoju, zrównoważonym finansowaniu, zarządzaniu relacjami z kluczowymi interesariuszami, odpowiedzialnej sprzedaży. Obroniła z wyróżnieniem pracę doktorską w Szkole Głównej Handlowej, za którą otrzymała drugą nagrodę w konkursie Verba Veritatis na najlepsze prace dotyczące etyki i odpowiedzialnego zarządzania.
Mirosław Proppé
Fundacja WWF Polska
Mirosław Proppé
Fundacja WWF Polska
Od 1 sierpnia 2018 roku pełni obowiązki szefa Fundacji WWF Polska. Odpowiada za nadzór nad działalnością WWF Polska oraz realizowanie strategii rozwoju projektów Fundacji. Mirosław Proppé przewodniczy również komitetowi sterującemu WWF Baltic Program.
Przed objęciem funkcji szefa WWF Polska, od 1994 roku był związany z KPMG, jedną z największych firm audytorsko-doradczych w Polsce i na świecie. Pełnił funkcję partnera i szefa zespołu doradczego dla administracji publicznej i infrastruktury w Europie Środkowo-Wschodniej. W swojej długoletniej pracy menadżerskiej prowadził projekty zarówno z obszaru polityki społecznej (przeciwdziałanie bezrobociu i poprawa efektywności polityki społecznej), jak i ochrony środowiska (zagrożenia naturalne, w tym Plany Zarządzania Ryzykiem Powodziowym) oraz energetyki (zarządzanie aktywami wytwarzania i dystrybucji). Współpracował z przedstawicielami jednostek administracji publicznej, samorządów województw, miast i największych firm. Jako menadżer odpowiadał za realizację złożonych projektów i kierował licznymi zespołami ekspertów.
Michał Kanownik
Prezes Zarządu Związku Cyfrowa Polska
Michał Kanownik
Prezes Zarządu Związku Cyfrowa Polska
Prezes Zarządu Związku Cyfrowa Polska (ZIPSEE) działającego na rynku już 16 lat. Członek Rady ds. Cyfryzacji działającej przy Ministrze Cyfryzacji w latach 2019-2021. Związany z Digital Europe, organizacją zrzeszającą największe w Europie stowarzyszenia sektora ICT, w której dwukrotnie sprawował funkcję Członka Zarządu. Jest inicjatorem ogólnopolskich debat związanych z kwestiami cyberbezpieczeństwa, 5G oraz nowelizacją prawa m.in. autorskiego, podatkowego, ochrony środowiska oraz w zakresie zamówieniach publicznych. Wieloletni manager z branży RTV i IT, aktywnie zaangażowany w rozwój i promocję procesu cyfryzacji w Polsce. Skutecznie wspiera merytoryczną i rzetelną dyskusję w obszarach firm - członków Związku Cyfrowa Polska, które stanowią istotną część branży cyfrowej i nowych technologii inwestującej w Polsce.
Sławomir Staszak
Prezes Zarządu Energi S.A.
Sławomir Staszak
Prezes Zarządu Energi S.A.
Sławomir Staszak, p.o. prezes Zarządu Energi SA. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu oraz opracowywaniu i wdrażaniu rozbudowanych systemów nadzoru właścicielskiego w spółkach prawa handlowego i grupach holdingowych, a także w zakresie szeroko rozumianego prawa korporacyjnego i holdingowego oraz prawa rynku kapitałowego.
W swojej karierze uczestniczył w realizacji licznych projektów biznesowych na rzecz różnych podmiotów, m.in. współtworząc działające w skali międzynarodowej grupy holdingowe, w tym na rzecz podmiotów z branży energetycznej oraz portowej, zarządzał międzynarodowymi zespołami oraz brał udział w budowaniu strategii wielomilionowych projektów biznesowych.
Obok bogatej praktyki prawniczej jego dotychczasowe doświadczenie zawodowe pozwoliło mu doskonalić umiejętności nadzorcze i zarządcze, w tym związane z zarządzaniem złożonymi zespołami. Pan Sławomir Staszak zasiadał w zarządach i radach nadzorczych wielu spółek i fundacji, m.in. w Radzie Nadzorczej Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
Magdalena Bezulska
Prezeska Grupy Veolia Term
Magdalena Bezulska
Prezeska Grupy Veolia Term
Liderka projektów związanych z transformacją. Członkini zarządu Fundacji Veolia Polska, w tworzeniu której brała udział w 2017 roku i nieprzerwanie jest z nią związana.
W latach 2013-2019 członkini Zarządu Veolia Energia Polska S.A, Dyrektor HR Grupy Veolia w Polsce. Członkini zespołu trójstronnego z ramienia ZPPE Lewiatan. W latach 1999-2012 w dywizji środowiskowej (CGEA ONYX/Veolia Usługi dla Środowiska). Do 2008 roku odpowiadała za projekty akwizycyjne spółki w Polsce, zajmowała stanowisko Zastępcy Dyrektora Generalnego, Członka Zarządu i prokurenta. W latach 2008 - 2012 w roli Dyrektora ds. korporacyjnych i personalnych, prokurenta.
Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych. Ukończyła francuskie studia podyplomowe na Uniwersytecie Lille I w zakresie zarządzania terytorialnego i Executive MBA HR na Uczelni im. Łazarskiego. Posiada dyplom Ministra Skarbu Państwa - licencję członka rad nadzorczych. Absolwentka Akademii Liderek Henryki Bochniarz.
Finalistka Konkursu Bizneswoman Roku 2021, rankingu Gazety Finansowej 25 Perły Polskiego Biznesu 2021 i 2022, finalistka Konkursu Kobiety Energii DISE Energy 2022 i 2023. W grudniu 2022 odebrała medal „Perła w Koronie RP” od RIG w Katowicach.
Diana Skotnicka
Chief Financial Officer - Respect Energy Holding
Diana Skotnicka
Chief Financial Officer - Respect Energy Holding
Ekspert z bogatym doświadczeniem m.in. w zarządzaniu finansami, controllingu, procesach optymalizacyjnych, modelowaniu biznesowym, zarządzaniu płynnością oraz procesach M&A. W Orange Polska zajmowała stanowisko Kierownika Finansów i Kontrolingu, zajmując się audytem finansowym oraz kontrolingiem finansowym i biznesowym. W Burda International Polska jako Head of Controlling odpowiadała za procesy optymalizacji kosztów, uczestniczyła w procesach fuzji i przejęć (M&A) oraz wdrażała synergie po fuzjach.
Piotr Ostaszewski
Prezes Zarządu, Ekovoltis
Piotr Ostaszewski
Prezes Zarządu, Ekovoltis
To lider z wizją, który kieruje Ekovoltis, firmą dostarczającą zieloną energię pod marką e2V. Jest ona częścią grupy MS Galleon GmbH, należącej do Michała Sołowowa. Piotr ma bogate doświadczenie w zarządzaniu i realizacji innowacyjnych projektów w różnych branżach. Jego misją jest promowanie energii odnawialnej jako źródła zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska. Wraz ze swoim zespołem pracuje nad upowszechnieniem OZE i tworzeniem czystej i bezpiecznej przyszłości dla naszej planety. Piotr Ostaszewski stawia na innowacyjność, dlatego już teraz korzysta z narzędzi sztucznej inteligencji, aby rozwijać talenty i potencjał pracowników Ekovoltis. Wierzy, że AI zrewolucjonizuje praktyki biznesowe i przyspieszy procesy decyzyjne.
Piotr Witkowski
Członek Zarządu Pekabex Development Sp. z o.o.
Piotr Witkowski
Członek Zarządu Pekabex Development Sp. z o.o.
Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku prawo oraz Szkoły Głównej Handlowej na kierunku Finanse i Bankowość, na obu uczelniach uzyskując tytuł magistra. Karierę zawodową rozpoczynał w funduszu Sovereign Capital gdzie jako project manager, następnie associate director, a finalnie członek zarządu, prowadził projekty restrukturyzacyjne i uczestniczył w zarządzaniu spółkami portfelowymi funduszu. Z grupą Pekabex związany od roku 2007 pełniąc funkcje doradcze, dyrektora działu prawnego, a obecnie dyrektora ds. rozwoju, odpowiedzialnego między innymi za transakcje fuzji i przejęć. W ramach zarządu Pekabex Development odpowiada za strukturyzowanie transakcji deweloperskich i asset management.
Dr hab. Monika Raulinajtys-Grzybek, prof. SGH
Kierownik Think Tanku SGH dla Ochrony Zdrowia
Dr hab. Monika Raulinajtys-Grzybek, prof. SGH
Kierownik Think Tanku SGH dla Ochrony Zdrowia
Kierowniczka Katedry Rachunkowości Menedżerskiej SGH i Think Tanku #SGH dla ochrony zdrowia. Kieruje studiami Executive SGH-WUM MBA w ochronie zdrowia. Ekspertka w zakresie finansów i zarządzania w ochronie zdrowia oraz polityki zdrowotnej. Członkini Rady Taryfikacji I kadencji przy Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji. Współpracuje z podmiotami leczniczymi jako konsultantka dyrekcji w obszarze controllingu i członkini Rad Społecznych. Kieruje projektami naukowymi i wdrożeniowymi dotyczącymi zarządzania usługami zdrowotnymi na szczeblu międzynarodowym i krajowym.
Agnieszka Głowacka
Vice president of ERBUD GROUP
Agnieszka Głowacka
Vice president of ERBUD GROUP
Wiceprezeska ERBUD-u, największej niezależnej polskiej grupy budowlanej. Jedna z niewielu kobiet w zarządach tej branży. Ukończyła UMK w Toruniu na wydziale Ekonomii i Zarządzania, specjalność finanse, dziś na tymże wydziale jest członkiem dwóch rad doradczych. Posiada międzynarodowy certyfikat MCBT, akredytację trenerską Brian Tracy International oraz certyfikat uprawniający do zasiadania w radach nadzorczych spółek skarbu państwa. Jest pierwszą Polką w prestiżowym zestawieniu Influential Leaders AACSB, w rankingu Pulsu Biznesu „100 kobiet biznesu 2022” znalazła się na 11. miejscu. Jest wiceprezesem i jedną z inicjatorek Fundacji ERBUD oraz projektu „Młode MajstERki” nagrodzonego srebrnym „Innowatorem ESG” przez Polskie Stowarzyszenie ESG jako najlepsza inicjatywa „social” w 2022 r.
Michał Marona
Country Manager, SolarEdge Technologies Poland
Michał Marona
Country Manager, SolarEdge Technologies Poland
Absolwent Politechniki Śląskiej, wydziału Inżynierii Materiałowej oraz studiów podyplomowych z zakresu „Inwestycji w Odnawialne Źródła Energii”, zorganizowanych przez Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu we współpracy z Instytutem Energii Odnawialnej w Warszawie.
Ponad 10 lat doświadczenia w branży fotowoltaicznej jako handlowiec, doradca techniczno-handlowy, trener, konsultant. Pracował dla wiodących producentów komponentów do systemów fotowoltaicznych. Obecnie pracuje dla SolarEdge Technology – firmy, która stawia za cel zrewolucjonizowanie przemysłu fotowoltaicznego. W firmie SolarEdge jest Country Managerem odpowiedzialnym za rozwój firmy w Polsce.
Kamil Sobolewski
Główny Ekonomista Pracodawców RP
Kamil Sobolewski
Główny Ekonomista Pracodawców RP
Ekspert przy Radzie Dialogu Społecznego, czlonek m.in. Komitetu Monitorujacego KPO, komietu ds Semestru Europejskiego, Społecznej Rady Fiskalnej. Przez wiele lat menadżer i profesjonalny inwestor zarządzający kwotami dochodzącymi do 40 mld zł.
Kamil Sobolewski posiada 25-letnie doświadczenie zawodowe. Zdał egzaminy CFA oraz FRM, od Global Association of Risk Professionals otrzymał tytuł Financial Risk Manager. Pracował m.in. w bankach, w tym w niemieckim DG Banku, zrzeszającym lokalne banki działające pod markami Volksbank i Raiffeisenbank, oraz we francuskim Societe Generale, gdzie odpowiadał za inwestycje środków własnych banku, a przede wszystkim w funduszach emerytalnych i inwestycyjnych w Polsce i za granicą, gdzie dla marek takich jak Union Investment, PKO BP, Citibank czy Nationale-Nederlanden z sukcesami decydował o sposobie inwestowania środków o wartości sięgającej 40 miliardów złotych, zarządzał zespołami inwestycyjnymi, a także pełnił rolę stratega na potrzeby instytucji finansowej i jej klientów.
Piotr Glen
Kierownik Zespołu Zrównoważonego Rozwoju i ESG, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Piotr Glen
Kierownik Zespołu Zrównoważonego Rozwoju i ESG, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Od wielu lat zajmujący się tematyką społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju oraz raportowania niefinansowego. Członek zespołu, w ramach Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych, który opracował Standard Informacji Niefinansowych (SIN), umożliwiający polskim spółkom wypełnianie obowiązków raportowania informacji niefinansowych. Ponadto członek Grupy roboczej ds. społecznej odpowiedzialności uczelni działającej przy Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Ekspert platformy dialogu THINKTANK w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. W Szkole Głównej Handlowej w Warszawie pełni funkcję kierownika Zespołu Zrównoważonego Rozwoju i ESG oraz sekretarza Komisji Rektorskiej ds. społecznej odpowiedzialności SGH.
dr Marta Szymborska
Członkini Zarządu, Co-CEO, GS1 Polska
dr Marta Szymborska
Członkini Zarządu, Co-CEO, GS1 Polska
Członkini Zarządu GS1 Polska, Co-CEO. Przez 11 lat koordynowała w Grupie Raben działania komunikacyjne i ESG w 11 krajach Europy, pracując w centrali firmy na Europę. Odpowiadała za stworzenie, wdrożenie i realizację strategii PR, ESG oraz zaangażowania społecznego.
Od 2017 roku jest odpowiedzialna za działania komunikacyjne i ESG w organizacji GS1, która swoje oddziały posiada w 116 krajach na świecie.
Prowadzi zajęcia z zakresu ESG m.in. na studiach EMBA w Akademii Kaliskiej oraz pierwszym w Polsce MBA ESG na Uczelni Łazarskiego.
Joanna Jaroch-Pszeniczna
Dyrektorka Generalna Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP)
Joanna Jaroch-Pszeniczna
Dyrektorka Generalna Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP)
Posiada blisko 20-letnie doświadczenie we wspieraniu w rozwoju francuskich inwestorów w Polsce, a także umacnianiu strategicznego partnerstwa gospodarczego pomiędzy Polską i Francją. Od stycznia 2023 wyznacza kierunki działania CCIFP jako jej Dyrektor Generalna. W ramach Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej rozwinęła relacje z sektorem publicznym i działanie Komitetów sektorowych i tematycznych, które w gronie ekspertów przygotowują propozycje rozwiązań mających na celu ułatwianie prowadzenia biznesu w Polsce. Wraz z zespołem CCIFP odpowiadała za przygotowanie obecności francuskiej na największych Forach Ekonomicznych, jak również Polsko-Francuskim Forum Gospodarczym z udziałem Prezydentów Polski i Francji. Joanna Jaroch-Pszeniczna jest również Przewodniczącą Zarządu Międzynarodowego Centrum Mediacji działającego przy izbach bilateralnych w Polsce, a także Członkinią Sektorowej Ramy Handlu.
Paweł Rafalski
CEO, Solet
Paweł Rafalski
CEO, Solet
Absolwent matematyki o specjalności Metody Numeryczne i Programowanie na UMCS w Lublinie oraz Podyplomowych Studiów dla Kontrolerów Finansowych w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie. Od kilkunastu lat aktywny członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów ICV m.in. jako Lider Grupy Roboczej ICV Lublin, a następnie Lider Obszaru Firm Członkowskich ICV oraz Lider Tematycznej Grupy Roboczej ICV Advanced Analytics. Od 2009 r. związany ze spółką Solet, w której pełni funkcję Prezesa Zarządu. Odpowiedzialny za strategię oraz nadzór nad rozwojem usług w dziedzinie zaawansowanej analizy finansowej i operacyjnej, optymalizacji i konsolidacji. W ostatnich latach koncentruje się na wdrażaniu strategii transformacji cyfrowej i rozszerzaniu portfolio usług analitycznych, w tym z obszaru zrównoważonego rozwoju ESG. Prywatnie – ojciec 4 dzieci, maratończyk, pasjonat jazdy na rowerze.
Maria Andrzejewska
Dyrektor Generalna, UNEP/GRID-Warszawa
Maria Andrzejewska
Dyrektor Generalna, UNEP/GRID-Warszawa
Ukończyła Wydział Geografii i Studiów Regionalnych na Uniwersytecie Warszawskim z tytułem magistra geografii w zakresie kartografii. W trakcie pracy zawodowej w Instytucie Geografii i Przestrzennego Zagospodarowania PAN oraz Instytucie Geodezji i Kartografii, doskonaliła swoje umiejętności w zakresie pozyskiwania i analizy informacji o środowisku. Z Centrum UNEP/GRID-Warszawa związana jest od 1992 roku, a od 2008 stoi na czele organizacji.
Maria Andrzejewska realizowała projekty o charakterze naukowo-badawczym, których głównym celem były badania środowiska przy zastosowaniu technologii geoinformacyjnych oraz teledetekcyjnych, wizualizacja danych przestrzennych, opracowanie raportów o środowisku, wdrożenie technologii ICT w edukacji ekologicznej, partycypacja społeczna w zarządzaniu środowiskiem, standaryzacja w planowaniu przestrzennym.
Jest ekspertem w tematyce dotyczącej planowania przestrzennego, reprezentującym stronę polską w europejskich pracach nad specyfikacją danych INSPIRE dla tematu Land use (Zagospodarowanie przestrzenne), jak rownież ekspertem UNEP w GEO-6, zaangażowaną w prace Assessment Methodologies, Data and Information Working Group. Trzykrotnie wyróżniona, wraz z zespołem Centrum UNEP/GRID-Warszawa, nagrodą Ministra Środowiska za szczególne osiągnięcia naukowo-badawcze w zakresie ochrony, kształtowania i użytkowania środowiska i jego zasobów.
Jacek Łukaszewski
Prezes, Schneider Electric
Jacek Łukaszewski
Prezes, Schneider Electric
Prezes Klastra w Schneider Electric od 2017 r. Odpowiada za działalność operacyjną w Polsce, Czechach, Słowacji oraz Ukrainie.
W branży elektrotechnicznej od 1994 r. Posiada ponad 25 letnie doświadczenie w sektorze systemów automatyki oraz rozwiązań dystrybucji energii. W strukturach Schneider Electric od 2002 roku. Był odpowiedzialny m.in. za cały dział automatyki budynków w ponad 20 państwach regionu Europy Środkowej, krajach bałtyckich i WNP oraz Izraelu. Od 2012 do 2017 r. zajmował stanowisko prezesa Schneider Electric Polska.
Jest absolwentem Wydziału Mechanicznego Politechniki Gdańskiej oraz programu MBA prowadzonego przez Międzynarodowe Centrum Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego wspólnie z University of Illinois.
Izabela Fiszer
Zastępca dyrektora, Departament Internacjonalizacji Przedsiębiorstw
Izabela Fiszer
Zastępca dyrektora, Departament Internacjonalizacji Przedsiębiorstw
Absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego z wieloletnim doświadczeniem w zakresie rachunkowości i finansów podmiotów prywatnych oraz organizacji związkowych polskich pracodawców korzystających ze środków UE. Od 2004 roku związana z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości. Przez wiele lat zajmowała się wdrażaniem projektów inwestycyjnych – w programach SPO WKP, PHARE czy POIG. Współtworzyła zasady wsparcia polskich firm w aplikowaniu o środki dystrybuowane bezpośrednio przez Komisję Europejską (Eurogranty) oraz w promocji MŚP na rynkach zagranicznych w ramach programów POIR i POPW. Od 2020 roku pełni funkcję zastępcy dyrektora w Departamencie Internacjonalizacji Przedsiębiorstw i odpowiada za opracowanie zasad i przeprowadzanie naborów w działaniach dot. promocji marek polskich MŚP na międzynarodowych wydarzeniach targowych i w aplikowaniu o Eurogranty (w ramach programu FENG) oraz wspieraniu MŚP w przygotowaniu modelu biznesowego opartego o GOZ i wdrażaniu zasad gospodarki cyrkularnej w przedsiębiorstwach w ramach programu FEPW i KPO. Od lipca 2024 roku certyfikowany menadżer transformacji ESG czyli badania i określania wpływu organizacji na środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny.
Yong Girl Lee
Dyrektor Departamentu External Relations w LG Energy Solution Wrocław
Yong Girl Lee
Dyrektor Departamentu External Relations w LG Energy Solution Wrocław
Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu międzynarodowymi korporacjami. Obecnie pełni obowiązki Dyrektora Departamentu External Relations w LG Energy Solution Wrocław – największej w Europie fabryce produkującej baterie do samochodów elektrycznych, aktywnie angażuje się w zrównoważony rozwój oraz wspiera działania związane z transformacją energetyczną. W trakcie swojej kariery Yong Girl Lee kierował m.in. działami HR, prawnym, logistycznym, infrastruktury i utrzymania, sprzedaży oraz zakupów, zdobywając szerokie kompetencje zarządcze i strategiczne. Studiował m.in. w Polsce, gdzie mieszka od ponad 30 lat, dzięki czemu doskonale rozumie specyfikę lokalnego rynku oraz potrzeby międzynarodowych interesariuszy. Jego działania na rzecz „rewolucji czystej energii” odzwierciedlają pełne zaangażowanie w wyzwania i szanse, jakie niesie rozwój OZE oraz budowanie zrównoważonej przyszłości.
Norbert Jeziołowicz
Dyrektor Zespołu Rynków Finansowych w Związku Banków Polskich
Norbert Jeziołowicz
Dyrektor Zespołu Rynków Finansowych w Związku Banków Polskich
Reprezentuje także polski sektor bankowy w pracach Europejskiej Federacji Bankowej. W ramach Federacji bierze dział w pracach Komitetu ds. Bankowości Detalicznej oraz kilku grup roboczych dotyczących rynków finansowych oraz zrównoważonego finansowania.
Od lipca 2013 roku był członkiem Rady ds. Stawek Referencyjnych WIBID i WIBOR przy ACI Polska. A po zmianie administratora od 2016 jest członkiem Komitetu Nadzorczego Wskaźników Referencyjnych Stóp Procentowych w ramach GPW Benchmark SA.
Od czerwca 2013 roku jest członkiem Komitetu ds. Ryzyka KDPW_CCP (w latach 2013-2020 Przewodniczący, a od 2020 Zastępca Przewodniczącego).
dr hab. n. med. i n. o zdr. Dominik Olejniczak
Zakład zdrowia publicznego, Warszawski Uniwersytet Medyczny
dr hab. n. med. i n. o zdr. Dominik Olejniczak
Zakład zdrowia publicznego, Warszawski Uniwersytet Medyczny
Absolwent Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, na którym ukończył kierunki dietetyka oraz zdrowie publiczne. Adiunkt w Zakładzie Zdrowia Publicznego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Jest członkiem Komitetu Zdrowia Publicznego Polskiej Akademii Nauk. Posiada specjalizację ze zdrowia publicznego oraz specjalizację z promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej. Jest autorem przeszło stu publikacji z zakresu zdrowia publicznego i promocji zdrowia. W swoich badaniach porusza m.in. tematykę health literacy, oceny potrzeb zdrowotnych oraz efektywności edukacji zdrowotnej. Współautor i współrealizator działań z zakresu zdrowia publicznego, realizowanych m.in. w ramach Narodowego Programu Zdrowia, a także przez organizacje pozarządowe.
Dariusz Kryczka
Partner w Kancelarii EY Law w Zespole Energetyki i Zrównoważonego Rozwoju
Dariusz Kryczka
Partner w Kancelarii EY Law w Zespole Energetyki i Zrównoważonego Rozwoju
Dariusz Kryczka, jest Partnerem w EY Law, w obszarze Praktyki Energetyki i Zrównoważonego Rozwoju. Ukończył prawo i nauki polityczne na Uniwersytecie Śląskim oraz Uniwersytecie we Florencji na rocznym stypendium LLP/Erasmus. Ukończył również studia podyplomowe European Energy Trading w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz Akademię Młodych Dyplomatów przy Europejskiej Akademii Dyplomacji. Dariusz posiada certyfikaty AgilePM® Foundation Examination, TSPM TenStep Project Manager Certification, Prince 2 Practitioner Examination oraz Prince 2 Foundation Examination.
Marta Ślubowska
Dyrektor Zarządzająca Obszarem Prawnym w LipCo Foods
Marta Ślubowska
Dyrektor Zarządzająca Obszarem Prawnym w LipCo Foods
Radczyni prawna z ponad 10 letnim doświadczeniem w obsłudze pomiotów gospodarczych, w tym z spółek z branży spożywczej, w szczególności w zakresie prawa umów handlowych i cywilnoprawnych, wymagań regulacyjnych, kwestii konkurencji i compliance. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu prawa weterynaryjnego i sanitarnego. Członkini Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie.
Marta Ślubowska jest jedną z liderek Komitetu ESG LipCo Foods, liderką inicjatywy „WE are LipCo Foods” projektu długoterminowego, który wpisuje się w społeczne cele zrównoważonego rozwoju ze szczególnym naciskiem na wsparcie kobiet w budowaniu ich kariery zawodowej poprzez stworzenie odpowiednich warunków rozwojowych oraz budowanie kultury organizacyjnej wolnej od dyskryminacji i uprzedzeń.
Agnieszka Kępińska-Sadowska
Dyrektorka ds. Komunikacji Korporacyjnej w regionie CEE, Haleon
Agnieszka Kępińska-Sadowska
Dyrektorka ds. Komunikacji Korporacyjnej w regionie CEE, Haleon
Wieloletni praktyk komunikacji, pasjonatka i strateg, ekspert ds. społecznej odpowiedzialności biznesu, od ponad 20 lat związana zawodowo z komunikacją i PR. Aktualnie Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej 34 rynków Centralnej i Wschodniej Europy w globalnym koncernie sektora consumer healthcare w Haleon (wcześniej znanym jako GlaxoSmithKline Consumer Healthcare). Wcześniej związana m.in. z Grupą CCC jako Dyrektorka ds. Komunikacji Korporacyjnej i Zrównoważonego Rozwoju oraz przez 14 lat z Kraft Foods/Mondelez International, m.in. jako Dyrektorka ds. Komunikacji i relacji zewnętrznych Centralnej Europy, Polski, Bałtyków. W latach 2014-2016 Dyrektorka ds. Komunikacji Wewnętrznej koncernu Mondelez w Europie.
Znana z zaangażowania w sektorowe prace stowarzyszeń branżowych, aktywnego promowania etyki w działaniach marketingowych i PR oraz samoregulacji. Wieloletnia członkini Zarządu Rady Reklamy, wcześniej jej Prezes w latach 2019-2021. Członkini Klubu Dyrektorów PR.
Wcześniej przez 8 lat pracowała po stronie agencji public relations, związana była z polskim oddziałem międzynarodowej agencji PR Edelman, kierując działem Komunikacji Konsumenckiej i projektami dla największych firm branży FMCG.
Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie doradztwa i realizacji kampanii CSR, marketingowych, w szczególności 360° (dla m.in. Milka, Prince Polo) czy też wielokanałowej komunikacji w zakresie launchu nowych marek (Burger King, Oreo).
Ukończyła prawo oraz zarządzanie i marketing ze specjalizacją PR na Uniwersytecie Śląskim.
Jurorka konkursu Złote Spinacze Związku Firm Public Relations – prestiżowego konkursu oceniającego projekty z zakresu PR, komunikacji, CSR oraz employer brandingu.
Katarzyna Teter
ESG Manager, Respect Energy Holding
Katarzyna Teter
ESG Manager, Respect Energy Holding
Koordynuje działania z obszaru zrównoważonego rozwoju, odpowiada za wdrożenie strategii ESG oraz przygotowywanie raportów niefinansowych w Respect Energy. Absolwentka wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim oraz Podyplomowych Studiów na Akademii Leona Koźmińskiego „Strategia zrównoważonego rozwoju”. Tematyką odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju zajmuje się od ponad 12 lat.
Katarzyna Bałucka – Dębska
Komisja Europejska
Katarzyna Bałucka – Dębska
Komisja Europejska
Urzędnik mianowany Komisji Europejskiej, aktualnie na urlopie naukowym. Zajmuje się tworzeniem i implementacją polityki klimatycznej, zrównoważonym rozwojem i Europejskim Zielonym Ładem a wcześniej polityką Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP) oraz rozwojem innowacyjnych start-upów i scale-upów w warunkach jednolitego rynku i przemysłu UE. Jest praktykiem w zakresie partycypacji obywatelskiej i angażowania interesariuszy w procesy tworzenia i wdrażania strategii, nowych form współpracy, współtworzenia i przywództwa. Konsultantem EIT Climate-KIC oraz wykładowca MBA ESG Uniwersytetu Łazarskiego.
Agata Dondziak
Menadżer ds. rozwiązań ESG, Santander Bank Polska SA
Agata Dondziak
Menadżer ds. rozwiązań ESG, Santander Bank Polska SA
Od 2022 r. w Pionie Bankowości Biznesowej i Korporacyjnej Santander Bank odpowiada za rozwój i wdrażanie rozwiązań z zakresu ESG oraz koordynację inicjatyw dot. zrównoważonego finansowania. Wcześniej odpowiedzialna za kwestie zrównoważonego rozwoju w firmach doradczych. W latach 2015-2021 związana z mBankiem, gdzie po stronie ryzyka korporacyjnego odpowiadała m.in. za polityki kredytowe oraz włączenie kwestii ESG do ładu korporacyjnego i zarządzania ryzykiem. Jednocześnie zaangażowana w projekty regulacyjne oraz strategię banku. Od 2010 w Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów zajmowała się analizą koncentracji rynku i polityką konkurencji.
Członek POLSIF - Sustainable Investment Forum Poland. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i Cambridge Institute for Sustainability Leadership (CISL).
prof. Artur Nowak – Far
SGH
Profesor zwyczajny Szkoły Głównej Handlowej. W 2007 r. został wpisany na listę adwokatów w ramach Okręgowej Rady Adwokackiej w Warszawie. Członek zarządu FIDE, członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Prawa Europejskiego, członek European Union Studies Association. W latach 2007-2013 wchodził w skład kolegium Najwyższej Izby Kontroli W roku 2013 powołany na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Spraw Zagranicznych. Autor książek oraz opracowań naukowych z dziedziny prawa europejskiego, a także administracji publicznej.
Ewa Zamościńska
Dyrektorka ds. doradztwa ESG i kluczowych klientów w CSRinfo Sp. z o.o.
Ewa Zamościńska
Dyrektorka ds. doradztwa ESG i kluczowych klientów w CSRinfo Sp. z o.o.
Doświadczona menedżerka projektów doradczych i ceniona trenerka specjalizująca się w szkoleniach z ESG i zrównoważonego rozwoju. Od 2008 roku prowadzi projekty doradcze dla spółek i grup kapitałowych, obejmujące budowę i wdrażanie polityk ESG, środowiskowych i dekarbonizacyjnych, kodeksów postępowania oraz wewnętrznych regulacji ukierunkowanych na prawa człowieka. Wdraża procesy raportowania zrównoważonego rozwoju, mając na koncie kilkadziesiąt raportów liderów rynku, co czyni ją jedną z najbardziej doświadczonych na rynku praktyków raportowania. Tworzy strategie ESG i określa ścieżki ich wdrożenia. Ceniona trenerka i wykładowczyni na studiach podyplomowych oraz MBA, wykładała na uczelniach wyższych, m.in. Collegium Civitas, gdzie z ramienia CSRinfo współtworzy i prowadzi studia „Menedżer ESG. Zrównoważony rozwój w biznesie”.
Marta Kukowska
Menedżerka ds. doradztwa ESG w CSRinfo Sp. z o.o.
Marta Kukowska
Menedżerka ds. doradztwa ESG w CSRinfo Sp. z o.o.
Praktyczka ESG łącząca doświadczenie prawnicze i PR. Doświadczenie zawodowe zdobywała w dużych spółkach, gdzie odpowiadała za ESG i zrównoważony rozwój oraz komunikację tego obszaru. Pracowała w branżach: FMCG, retail, odpady, recykling. Współpracowała z instytucjami publicznymi i kulturalnymi, w tym z Biurem RPO, Urzędem Miasta Warszawy i Muzeum Powstania Warszawskiego. Inicjatorka programu „Wolontariat w kulturze”. Autorka oraz współautorka wielu publikacji i podręczników promujących odpowiedzialny biznes. Współtwórczyni podcastu SUSCAST Kantar Polska o zrównoważonym rozwoju.
dr inż. Emilia Pawlikowska
koordynatorka Grupy Badawczej Inteligentna i Czysta Mobilność, Sieć Badawcza Łukasiewicz
dr inż. Emilia Pawlikowska
koordynatorka Grupy Badawczej Inteligentna i Czysta Mobilność, Sieć Badawcza Łukasiewicz
Koordynator Merytoryczny Projektu „Nauka o zrównoważonym rozwoju dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw” w ramach Programu „Społeczna odpowiedzialność nauki II – Popularyzacja nauki”. Ekspertka ESG w Sieci Badawczej Łukasiewicz. Wspiera współpracę nauki z biznesem. W Sieci Badawczej Łukasiewicz koordynuje prace Grupy Badawczej Łukasiewicza Inteligentna i Czysta Mobilność, zrzeszającej przedstawicieli Instytutów Łukasiewicza. Wspiera współpracę z ekspertami branżowymi i budowę konsorcjów projektowych. Menadżer nauki z ponad 10-letnim doświadczeniem w prowadzeniu interdyscyplinarnych projektów badawczo-rozwojowych z zakresu chemii, technologii przemysłowej i mobilności.
Agnieszka Oleksyn-Wajda
Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego.
Agnieszka Oleksyn-Wajda
Dyrektor Instytutu Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego.
Od ponad 10 lat twórca i kierownik 4 kierunków studiów podyplomowych, w tym Prawo Ochrony Środowiska i Klimatu na Uczelni Łazarskiego. Radca prawny z dwudziestoletnim doświadczeniem m.in. w doradztwie w ramach KPMG. Ekspertka UN Global Compact Network Polska. Ekspertka projektu Komisji Europejskiej – New European Bauhaus. Ambasadorka Europejskiego Paktu Klimatycznego nominowana przez Komisję Europejską. Wspiera podmioty z sektora tekstylnego w procesie przygotowania się do nowych regulacji w zakresie zielonej transformacji. Szkoleniowiec w zakresie zrównoważonego rozwoju, ze szczególnym uwzględnieniem środowiska, gospodarki obiegu zamkniętego, zrównoważonej produkcji, zrównoważonej konsumpcji oraz relacji z konsumentem (w tym komunikacja). Autorka, wykładowczyni, speakerka na konferencjach. Mentorka w programach mentoringowych (m.in. w Fundacji Liderek Biznesu, „Ambasador Zrównoważonego Rozwoju Stowarzyszenia Narodów Zjednoczonych w Polsce (edycja studencka)”.
dr Alina Skorb-Gała
Menedżer obszaru ESG w Grupie Kapitałowej Energa
dr Alina Skorb-Gała
Menedżer obszaru ESG w Grupie Kapitałowej Energa
Doktor nauk ekonomicznych w specjalności zarządzanie przedsiębiorstwem. Wieloletni pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz wykładowca akademicki Wyższej Szkoły Bankowej i Kolegium Jagiellońskiego. Autorka kilkudziesięciu publikacji naukowych z zakresu zarządzania. Ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju, kierowniczka Wydziału ESG w Enerdze SA. Zajmuje się strategicznym i operacyjnym wdrażaniem dyrektyw unijnych związanych z Greene Taksonomy, Dyrektywą CSRD i CSDDD, raportowaniem zgodnie z nowymi wytycznymi ESRS oraz wdrożeniem rekomendacji TCFD w zakresie ryzyk klimatycznych oraz scenariuszy klimatycznych oraz wprowadzaniem procesów ESG w całym łańcuchu dostaw w Grupie Energa. Członek Komitetu ESG powołanego przy KIG, Rady Innowatorów ESG przy Polskim Stowarzyszeniu Liderów ESG oraz Stowarzyszenia Niezależnych Członków Rad Nadzorczych.
Arkadiusz Pączka
Wiceprezes, Federacja Przedsiębiorców Polskich
Arkadiusz Pączka
Wiceprezes, Federacja Przedsiębiorców Polskich
Prawnik, od 10 lat związany z organizacjami przedsiębiorców, wcześniej wieloletni pracownik administracji rządowej m.in. w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwie Pracy, Ministerstwie Gospodarki. Sekretarz Rady Dialogu Społecznego członek Zespołu ds. deregulacji gospodarki przy Ministrze Rozwoju. Współautor raportów dot. monitoringu przebiegu procesu legislacyjnego w Polsce, dialogu społecznego. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UMSC oraz programu MBA GFKM.
Dominika Bagińska – Chyłek
Head of ESG, ROBYG & Vantage
Dominika Bagińska – Chyłek
Head of ESG, ROBYG & Vantage
Ekspertka ESG, wieloletni praktyk w zakresie zarządzania zespołami, projektami inwestycyjnymi i społecznymi. Ma bogate doświadczenie w budowaniu i realizacji strategii rozwoju, zarządzaniu talentami, zmianą organizacyjną. Twórczyni sieci 16 Regionalnych Centrów Umiejętności i laureatka Polskiej Nagrody Innowacyjnego Rozwoju 2021 „Wspieranie innowacyjności i konkurencyjności gospodarki”. Absolwentka SGH i Uniwersytetu Warszawskiego.
Maria Krawczyńska – Kaczmarek
Prezeska Zarządu, Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Maria Krawczyńska – Kaczmarek
Prezeska Zarządu, Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Ekspertka, praktyk, trenerka i menedżerka z wieloletnim doświadczeniem w zakresie zrównoważonego rozwoju, ESG, CSR i zrównoważonych finansów. Członkini Zarządu FOB, członkini Grup Roboczych w ramach Platformy Zrównoważonych Finansów, członkini Komitetu ds. ESG KIG oraz Rady Innowatorów ESG Polskiego Stowarzyszenia ESG; wykładowczyni m.in. SGH, uczelni Łazarskiego, Instytutu Rachunkowości i Podatków, Instytutu Compliance , Szkoły ESG KIG i GPW Growth.
Anna Wojciechowska
Head of ESG, Director of Sales and Marketing, ROBYG
Anna Wojciechowska
Head of ESG, Director of Sales and Marketing, ROBYG
Kieruje zespołem sprzedaży ROBYG S.A w Gdańsku i Poznaniu – jednego z liderów rynku deweloperskiego w Polsce. W 2021 r. objęła stanowisko Head of ESG w ROBYG S.A. Tworzyła strategię zrównoważonego rozwoju w ROBYG S.A. oraz odpowiada za raportowanie ESG. Jest Ambasadorem Paktu na Rzecz Klimatu – oficjalnego programu Unii Europejskiej realizującego zadania w ramach Green Deal.
Jakub Bejnarowicz
Dyrektor regionalny na Europę, AICPA & CIMA
Jakub Bejnarowicz
Dyrektor regionalny na Europę, AICPA & CIMA
Joanna Dargiewicz – Rożek
Czlonkini Zarządu, Polskie Stowarzyszenie ESG
Joanna Dargiewicz – Rożek
Czlonkini Zarządu, Polskie Stowarzyszenie ESG
Członkini Zarządu oraz współzałożycielka Polskiego Stowarzyszenia ESG, integratorka środowiska związanego z idą ESG. Jedna z inicjatorek Rady Innowatorów działającej przy PSE, skupiającej liderów zrównoważonej transformacji, przedstawicieli agend rządowych i ministerstw. Ekspertka z wieloletnim doświadczeniem w zakresie CSR, organizatorka i pomysłodawczyni akcji społecznych realizowanych przez międzynarodowe korporacje.
Współzałożycielka Agencji Medialnej Strategic Advisors, realizującej kampanie z zakresu Public Affairs, Public Relations i Investor Relations dla firm m.in. z sektora motoryzacyjnego, deweloperskiego, finansowego, FMCG i branży logistycznej.
Wcześniej związana z czołowymi polskimi mediami: Dziennikiem Polska Europa Świat, Dziennikiem Gazetą Prawną, Gazetą Wyborczą, tygodnikami Newsweek, Wprost, Przekrój oraz z portalem ObserwatorFinansowy.pl należącym do Narodowego Banku Polskiego.
Marta Biernacka – Miernik
Członkini Zarządu, Polskie Stowarzyszenie ESG
Marta Biernacka – Miernik
Członkini Zarządu, Polskie Stowarzyszenie ESG
Członkini Zarządu i współzałożycielka Polskiego Stowarzyszenia ESG, członkini Komitetu KIG ds. ESG, integratorka środowiska związanego z ideą ESG. Jedna z inicjatorek Rady Innowatorów ESG działającej przy PSE, skupiającej liderów zrównoważonej transformacji. W skład Rady wchodzą przedstawiciele dużych firm, organizacji, agend rządowych, instytucji finansowych.
Dyrektorka zarządzająca jednej z najdłużej działających na polskim rynku spółek PR & Public Affairs w Polsce - Compress SA, partnerka zarządzająca agencji doradztwa strategicznego i public affairs - Agencji Medialnej Strategic Advisors. Pracowała dla kilkudziesięciu dużych marek polskich i międzynarodowych, tworząc strategie, doradzając zarządom w sytuacjach kryzysowych, organizując kampanie CSR. W codziennej pracy stara się łączyć oczekiwania interesariuszy, z wymogami regulatorów i strategią biznesową firm. Fascynatka i adwokatka tematyki odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju. Jej misją jest budowanie świadomości i promocja idei odpowiedzialnego biznesu wśród jak najszerszego grona odbiorców oraz uświadamianie jakie szanse biznesowe niesie za sobą troska o klimat, środowisko czy różnorodność. Politolożka i dziennikarka ekonomiczna. Przez pierwsze 10 lat pracy zawodowej pracowała w czołowych polskich mediach: Forbes, Puls Biznesu, Polska Press, Dziennik „Polska Europa Świat”.
dr Joanna Róg-Dyrda
Counsel, Praktyka Rynków Kapitałowych i Instytucji Finansowych, Kancelaria DZP
dr Joanna Róg-Dyrda
Counsel, Praktyka Rynków Kapitałowych i Instytucji Finansowych, Kancelaria DZP
Doktor nauk prawnych, counsel w kancelarii DZP, adiunkt w Katedrze Prawa i Postępowania Administracyjnego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Specjalizuje się w doradztwie na rzecz spółek publicznych i emitentów oraz instytucji finansowych. Jej zainteresowania zawodowe koncentrują się wokół prawa gospodarczego, ze szczególnym uwzględnieniem prawa rynku kapitałowego oraz ESG. Doradza w kwestiach związanych z ESG, w szczególności w zakresie przygotowania instytucji finansowych do spełnienia wymogów ujawnieniowych.
Justyna Przybył
Head of Sustainability i ESG w Grupie Agora
Justyna Przybył
Head of Sustainability i ESG w Grupie Agora
Absolwentka stosunków międzynarodowych, specjalizacja: biznes międzynarodowy
i gospodarka światowa oraz antropologii kulturowej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Z rynkiem kapitałowym związana od ponad 10 lat, gdzie doświadczenie zdobywała m.in. w Banku Pekao SA oraz na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Na Giełdzie wcześniej odpowiadała za komunikację z mediami oraz z rynkiem, a w ostatnich latach zarządzała projektem opracowania Strategii ESG GK GPW na lata 2022 - 2025. Obecnie jako Head of Sustainability&ESG odpowiada za raportowanie oraz strategię
w zakresie zrównoważonego rozwoju w Grupie AGORA. Justyna Przybył jest Ambasadorką globalnej kampanii 30%Club Poland, gdzie aktywnie angażuje się w inicjatywy mające na celu promowanie kobiet w miejscach pracy oraz w działania na rzecz zwiększania udziału kobiet w zarządach i radach nadzorczych spółek.
Marta Jedlińska
Dyrektorka Departamentu CSR i Zrównoważonych Finansów, BNP Paribas Bank Polska S.A.
Klara Zamłyńska-Turek
Kierowniczka ds. ESG, Erbud Group
Klara Zamłyńska-Turek
Kierowniczka ds. ESG, Erbud Group
Pracuje w GK ERBUD od ponad 2 lat. Odpowiada za koordynację działań z zakresu ESG w GK ERBUD i wydanie pierwszego raportu ESG. Członek Komitetu ESG – organu odpowiedzialnego za zarządzanie i administrowanie kwestiami związanymi ze zrównoważonym rozwojem w grupie.
Agnieszka Hrynkiewicz-Sudnik
Dyrektor Konsultingu, Ayming Polska
Agnieszka Hrynkiewicz-Sudnik
Dyrektor Konsultingu, Ayming Polska
Zarządza Obszarem Konsultingu w Ayming Polska, wspierając przedsiębiorstwa we wdrażaniu rozwiązań umożliwiających budowanie przewagi konkurencyjnej. Przewodniczy zespołowi ds. ulg innowacyjnych w Radzie Podatkowej Konfederacji Lewiatan, gdzie brała udział w kształtowaniu ulgi B+R oraz wytyczaniu kierunku rozwoju proinnowacyjnych zachęt podatkowych w Polsce. Ponadto jest autorką rekomendacji dot. wprowadzenia ulgi podatkowej na zrównoważony rozwój. Od lat współpracuje z innowacyjnymi międzynarodowymi organizacjami i polskimi przedsiębiorstwami, które tworzą i wdrażają zaawansowane rozwiązania technologiczne. Wspomaga przedsiębiorców w efektywnym wykorzystaniu dostępnych narzędzi finansowania innowacji, w tym ulg proinnowacyjnych i dotacji. Popularyzatorka zagadnień związanych z finansowaniem innowacji na konferencjach biznesowych i w opiniotwórczych mediach.
Marcin Duma
Prezes Zarządu, IBRiS
Marcin Duma
Prezes Zarządu, IBRiS
Jeden z członków-założycieli pierwszego, ogólnoeuropejskiego stowarzyszenia niezależnych agencji badawczych – EUROSKOPII. Ekspert w dziedzinie badań społeczno-politycznych z 20-letnim doświadczeniem. Komentator życia politycznego i społecznego w Polsce, w najważniejszych mediach polskich oraz zagranicznych (m.in. The Wall Street Journal, The Economist, Bloomerg, Reuters). Pomysłodawca i twórca projektu „ŚWIATOWID” - niezależnego systemu zapewniającego dostęp do bezstronnej informacji na temat stanu emocji społecznych w Polsce. Pasjonat kolarstwa i biegów długodystansowych.
Piotr Szawiec
Dyrektor Zarządzający, Quality Watch
Joanna Smolik
Dyrektor Departamentu Relacji Strategicznych w Banku Gospodarstwa Krajowego
Joanna Smolik
Dyrektor Departamentu Relacji Strategicznych w Banku Gospodarstwa Krajowego
Doświadczony ekspert w finansowaniu projektów infrastrukturalnych, w tym w szczególności w obszarze energetyki i transportu. W BGK pracuje od 2010 r. Początkowo jako transaction manager odpowiedzialny za realizację projektów finansowania strukturalnego, a od 2014 r. jako dyrektor biura odpowiedzialnego za strukturyzację finansowania dla sektora energetycznego, transportowego i komunalnego. W 2020 r. objęła funkcję dyrektora Biura Strukturyzacji Transakcji Trudnych zajmującego się wczesną restrukturyzacją przedsiębiorstw. Od kwietnia 2021 r. jest dyrektorem Departamentu Relacji Strategicznych, którego głównym zadaniem jest wspieranie zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego Polski poprzez dostarczanie rozwiązań finansowych oraz kompleksową obsługę bankową kluczowych podmiotów gospodarczych.
W BGK jest także dyrektorem programu Bezpieczeństwo strategiczne., którego celem jest wypracowywanie i wdrażanie rozwiązań finansowych odpowiadających na potrzeby rynkowe w obszarze energetyki, sektora paliwowego i cyberbezpieczeństwa.
Oprócz pracy w BGK, swoje doświadczenie zawodowe zbierała m.in. w TFI Energia SA, gdzie była dyrektorem Biura Zarządzania Aktywami Niepublicznymi oraz zarządzającym funduszami. Posiada również wieloletnie doświadczenie akademickie. Ukończyła studia magisterskie w Szkole Głównej Handlowej na kierunku Finanse i bankowość oraz w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego na kierunku Ekonomia.
Przemysław Kulik
Dyrektor Biura Zaangażowania Społecznego w Banku Gospodarstwa Krajowego
Przemysław Kulik
Dyrektor Biura Zaangażowania Społecznego w Banku Gospodarstwa Krajowego
Menedżer społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju organizacji, z wieloletnim doświadczeniem po stronie korporacji, startupów i NGO. Z sukcesami zarządzał projektami i zespołami w budowaniu i rozwijaniu przedsięwzięć zaangażowanych społecznie. W okresie 2006-2016 pracował w marketingu i komunikacji korporacyjnej Grupy PZU, w ostatnich latach jako Koordynator ds. CSR, kierując również zespołem wsparcia programów zdrowotnych PZU. Następnie odpowiadał za strategię i rozwój Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa, a później fundacji onkologicznej „Znajdź Pomoc” (d. United Way Polska), a także za budowanie przedsiębiorczości społecznej obu fundacji.
Jest absolwentem polityki społecznej na UW, socjologii politycznej na Dalarna University w Szwecji, studiów doktoranckich w zakresie nauk ekonomicznych na SGH oraz studiów podyplomowych ze społecznej odpowiedzialności biznesu na ALK oraz zarządzania projektami na SGH.
W Banku Gospodarstwa Krajowego (polskim banku rozwoju) pełni funkcję Dyrektora Biura Zaangażowania Społecznego odpowiedzialnego za CSR i raportowanie zrównoważonego rozwoju oraz Lidera ds. społecznych w Komitecie ESG BGK. Jest również wykładowcą akademickim na ALK, UEK i SGH w tematyce ESG, sprawozdawczości zintegrowanej i społecznej odpowiedzialności biznesu.
Tomasz Barańczyk
Partner, leader of ESG initiatives, PwC Polska
Tomasz Barańczyk
Partner, leader of ESG initiatives, PwC Polska
Tomasz Barańczyk od 1996 roku zajmuje się doradztwem dla wiodących firm z różnych sektorów gospodarki, ze szczególnym uwzględnieniem przedsiębiorstw z sektora energetycznego, naftowego i gazowego.
Od 2003 r. posiada uprawnienia licencjonowanego doradcy podatkowego. W latach 2013-2018 był partnerem zarządzającym działem doradztwa prawno-podatkowego w Polsce.
Tomasz posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu kompleksowych projektów optymalizacji podatkowej dla firm, głównie w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, VAT, akcyzy, cła i innych obciążeń publicznoprawnych. W swojej praktyce zawodowej Tomasz kierował zespołami, które weryfikowały istniejące struktury biznesowe klientów i zapewniały im wszechstronną pomoc w przygotowaniu, a następnie realizacji rozwiązań korzystnych z perspektywy podatkowej.
Tomasz uczestniczył w charakterze prelegenta w wielu konferencjach krajowych i zagranicznych dotyczących prawa podatkowego, jest także autorem licznych artykułów o tematyce podatkowej, publikowanych w prasie branżowej.
Łukasz Głuch
Partner w PwC Polska
Łukasz Głuch
Partner w PwC Polska
Łukasz jest Partnerem w dziale audytu oraz zarządzania ryzykiem. Posiada ponad 16-letnie doświadczenie w przeprowadzaniu oceny systemów kontroli wewnętrznych w procesach biznesowych oraz badaniu sprawozdań finansowych.
Posiada szeroką wiedzę i doświadczenie w zakresie polskich zasad rachunkowości, jak również Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej.
Zajmuje się audytem spółek głównie z sektora handlu detalicznego, a także rozwojem usług związanych z ładem korporacyjnym, ESG, usługami atestacyjnymi, oceną ekspozycji organizacji na ryzyko, oceną systemu zarządzania ryzykiem w organizacji. Łukasz prowadził szereg usług atestacyjnych wg. Standardów ISAE 3000.
Agata Kostarz
Z-ca Dyrektora ds. Strategii i Zrównoważonego Rozwoju, Kierowniczka Działu ESG, LW Bogdanka
Agata Kostarz
Z-ca Dyrektora ds. Strategii i Zrównoważonego Rozwoju, Kierowniczka Działu ESG, LW Bogdanka
Praktyczka ESG – z doświadczenia i sposobu myślenia. Od kilkunastu lat zarządza projektami z zakresu środowiska, spraw pracowniczych i społecznych oraz odpowiedzialnych i etycznych praktyk zarządczych – w biznesie oraz organizacjach pozarządowych. Od 2017 r. jest Wiceprezeską Fundacji "Solidarni Górnicy", ale działa również w lubelskich NGO, przeciwdziałając wszelkim formom wykluczenia społecznego. Specjalizuje się w transformacji biznesu w myśl „Zielonego Ładu”. Współpracuje z MŚP dzieląc się wiedzą i wspierając w procesie budowania podstaw ESG.
Marcin Graczyk
Pełnomocnik Zarządu PAIH ds. Marki Polskiej Gospodarki, Rzecznik Prasowy PAIH, Szef Grupy Roboczej ds. ESG w PAIH
Marcin Graczyk
Pełnomocnik Zarządu PAIH ds. Marki Polskiej Gospodarki, Rzecznik Prasowy PAIH, Szef Grupy Roboczej ds. ESG w PAIH
Katarzyna Kania-Michalunio
Dyrektor ds. compliance, Polpharma
Katarzyna Kania-Michalunio
Dyrektor ds. compliance, Polpharma
Z branżą farmaceutyczną związana od 25 lat. Jej doświadczenie zawodowe obejmuje pracę zarówno w firmach generycznych jak i innowacyjnych. Absolwentka Biotechnologii Politechniki Wrocławskiej, studiów podyplomowych oraz ExecutiveMBA.
Od 2007 r. jest związana z Polpharmą, pełniąc różne role w dziale: komercyjnym (w tym była odpowiedzialna za sprzedaż i marketing oraz export), rozwoju biznesu (w tym była odpowiedzialna za rozwój portfolio, RnD, rejestrację oraz badania kliniczne) a także w dziale audytu wewnętrznego zarówno w Polsce i Kazachstanie. Aktualnie odpowiada za obszar Compliance. Posiada bogate doświadczenie biznesowe, branżowe i audytowe w Polsce a także w krajach CEE i CIS.
Krystian Nowakowski
Prezes Zarządu, DEKRA Certification Sp. z o. o.
Krystian Nowakowski
Prezes Zarządu, DEKRA Certification Sp. z o. o.
Doktor nauk ekonomicznych, biegły rewident, członek FCCA związany z branżą audytorską od 2005 roku najpierw pracując w firmie Deloitte, później jako Dyrektor Finansowy DEKRA Certification Sp. z o.o., a od 2019 roku jako Prezes Zarządu tej firmy. Aktywnie zaangażowany w realizację strategii zrównoważonego rozwoju DEKRA. Nadzoruje rozwój usług certyfikacyjnych w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem usług z zakresu zrównoważonego rozwoju we współpracy z międzynarodowym działem usług auditowych DEKRA.
Piotr Placha
Kluczowy Ekspert w Zespole Ekspertów Branżowych PAIH
Piotr Placha
Kluczowy Ekspert w Zespole Ekspertów Branżowych PAIH
Kluczowy Ekspert w Zespole Ekspertów Branżowych PAIH, ekonomista, analityk strategiczny i doradca biznesowy. Wspiera polskich eksporterów w internacjonalizacji działalności we współpracy z ekspertami rynkowymi w Zagranicznych Biurach Handlowych PAIH, innymi publicznymi instytucjami wsparcia biznesu oraz organizacjami branżowymi. Specjalizuje się w branży budowlanej oraz branży wysokich technologii w obszarze bezpieczeństwa i produktów podwójnego zastosowania. Ma wieloletnie doświadczenie w dziedzinie wdrażania w korporacjach zasad i celów zrównoważonego rozwoju (SDGs) oraz społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Zaangażowany w działania mające na celu budowanie i dzielenie się wiedzą na temat wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju i raportowania ESG wśród firm sektora MŚP. Członek Rady Innowatorów ESG przy Polskim Stowarzyszeniu ESG oraz Wiceprzewodniczący Grupy Roboczej ds. ESG w PAIH.
Dawid Napierała
Członek Krajowej Rady Biegłych Rewidentów
Dawid Napierała
Członek Krajowej Rady Biegłych Rewidentów
Członek Krajowej Rady Biegłych Rewidentów, Członek Komisji KRBR ds. standaryzacji usług świadczonych przez biegłych rewidentów
Biegły rewident od 2009 r.
Od początku kariery zawodowej związany z firmą Grant Thornton. Obecnie jako Partner w Zespole Technicznym odpowiada za metodologiczne i merytoryczne wsparcie usług świadczonych przez dział audytu, jakość, szkolenia, relacje z nadzorem.
Członek komitetu redakcyjnego polskich wydań MSSF 2011, 2013, 2016.
Uczestniczył w pracach Komitetu Standardów Rachunkowości jako członek IX kadencji.
W latach 2017-2020 był członkiem Komisji KRBR ds. standaryzacji usług świadczonych przez biegłych rewidentów. Obecnie ponownie jest jej członkiem, będąc zarazem członkiem Krajowej Rady Biegłych Rewidentów.
Beata Kubida
Menedżerka Zespołu Zrównoważonego Rozwoju i ESG, Santander Bank Polska S.A.
Beata Kubida
Menedżerka Zespołu Zrównoważonego Rozwoju i ESG, Santander Bank Polska S.A.
Menedżerka zespołu zrównoważonego rozwoju i ESG w Santander Bank Polska S.A., z którym jest związana od 2018 r. Odpowiada za wdrożenie i realizację strategii ESG, koordynuje prace związane z przygotowywaniem ujawnień o zrównoważonym rozwoju. Kieruje także pracami wewnętrznego komitetu odpowiedzialnej bankowości. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu zrównoważonych finansów i ESG Akademii Leona Koźmińskiego oraz Instytutu Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego.
Irena Sajnacka
Ekspert ds. Ryzyka i Compliance w regionie Europy Centralnej i Wschodniej
Irena Sajnacka
Ekspert ds. Ryzyka i Compliance w regionie Europy Centralnej i Wschodniej
Ekspert i doradca biznesowy w obszarach TPRM, AML oraz ESG
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (SGH) oraz Akademii Leona Koźmińskiego na kierunkach Zarządzanie strategiczne, Strategiczny wywiad biznesowy oraz Studiów doktoranckich w obszarze Nauk o Zarządzaniu. Analityk procesów biznesowych oraz ekspert i doradca w obszarze procesów zarządzania ryzykiem stron trzecich, przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy (AML Officer) oraz ESG w obszarze Due Dilligence.
Specjalizuje się w opracowywaniu strategii biznesowych w oparciu o dane dla kluczowych obszarów i procesów Compliance (TPRM), AML oraz strategii ESG dla największych firm w Polsce oraz członkini zespołów pracujących nad projektami dla firm z Fortune Global 500.
Członkini organizacji: Polskiego Stowarzyszenia ESG, Strategic and Competitive Intelligence Professionals (SCIP) oraz Academy of International Business (AIB).
Dariusz Stachowiak
Członek zarządu ds. Operacyjnych w Integrated Professional Solutions
Dariusz Stachowiak
Członek zarządu ds. Operacyjnych w Integrated Professional Solutions
Wieloletni praktyk w branżach mediów, marketingu i technologii. W grupie Omega odpowiada za interdyscyplinarny zespół specjalistów odpowiedzialnych za wdrażanie projektów oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych wspomagających raportowanie ESG.
Borys D. Sawicki
Radca Prawny, Kancelaria prawna SK&S
Borys D. Sawicki
Radca Prawny, Kancelaria prawna SK&S
Specjalizuje się w bankowości i finansach, koncentrując się na transakcjach finansowania inwestycji, w tym w formule project finance, w szczególności w sektorach energetycznym, infrastruktury i nieruchomości. Aktywnie wspiera klientów w kwestiach związanych ze zrównoważoną transformacją i zrównoważonym finansowaniem, w tym w ocenie zgodności działalności z taksonomią UE i raportowaniem zagadnień zrównoważonego rozwoju. Doradza również w transakcjach sekurytyzacji wierzytelności, faktoringowych i leasingowych.
Jest członkiem Komitetu ds. ESG przy Krajowej Izbie Gospodarczej, członkiem grupy wspierającej EFRAG w przygotowaniu ESRS dla MŚP oraz członkiem Environmental, Social & Governance Group w ramach World Law Group.
Regularnie publikuje i prowadzi wykłady na temat zagadnień związanych z ESG, taksonomią UE oraz raportowaniem zagadnień zrównoważonego rozwoju.
Jerzy Lilia
Dyrektor inwestycji strategicznych, CPF Poland, LipCo Foods
Jerzy Lilia
Dyrektor inwestycji strategicznych, CPF Poland, LipCo Foods
Jerzy Lilia, absolwent WSEiZ w Warszawie na wydziale Architektury i Urbanistyki. Absolwent studiów podyplomowych AGH w Krakowie na wydziale Nafty i Gazu, na kierunku "Wodór i biometan - pozyskanie, transport i wykorzystanie. Transformacja energetyczna".
Od ponad 12 lat profesjonalnie związany z Grupą SuperDrob, która od stycznia 2024 r. funkcjonuje pod marką parasolową LipCo Foods. Kompetencje budował w Dziale Technicznym, Spółkach Celowych, a obecnie zarządza Działem Inwestycji Strategicznych. Autor opracowań strategii rozwoju zakładów Grupy zarówno w obszarze potencjał, jak i rozwiązań OZE.
Jerzy Lilia posiada w portfolio inwestycyjnym realizacje strategiczne dla rozwoju multifoodowej Grupy Kapitałowej, w ramach specjalistycznych segmentów, do których zalicza się m.in.: rozładunek żywca, wytwórnię pasz, wylęgarnie drobiu, zakład produkcji karmy, rozbudowy i modernizacje zakładów, biogazownię.
Jerzy doświadczenie zdobywał również w ramach m.in. międzynarodowych kontraktów w Republice Czeskiej i na Węgrzech.
Tomasz Kozłowski
Prezes, Polski Klaster Budowlany
Tomasz Kozłowski
Prezes, Polski Klaster Budowlany
Polski przedsiębiorca, menedżer oraz lider wielu organizacji wspierających rozwój biznesu i innowacji w Polsce. Jest Prezesem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Doradczego i Konsultingowego (PSDiK), w ramach którego działa na rzecz profesjonalizacji doradztwa biznesowego i konsultingowego w Polsce. Jako Prezes Podlaskiego Związku Pracodawców aktywnie wspiera lokalnych przedsiębiorców, współpracując z przedstawicielami różnych sektorów, działając na rzecz rozwoju regionalnego i reprezentując interesy z województwa Podlaskiego. Jest również Prezesem Eurofirma Media Sp. z o. o., oraz przewodniczy Polskiemu Klastrowi Budowlanemu Prosta Spółka Akcyjna, wspierającemu innowacje i współpracę w branży budowlanej. Jego aktywne działania w obszarze klastrów mają na celu wspieranie synergii między firmami, co przyczynia się do wzrostu ich konkurencyjności na rynku krajowym i międzynarodowym. Do jego największych atutów należą bez wątpienia doświadczenie, wielozadaniowość, wszechstronność, zaangażowanie, odpowiedzialność, pasja, zorientowanie na rozwój. Prywatnie Tomasz Kozłowski jest mężem i ojcem, a poza zaangażowaniem zawodowym pasjonuje się muzyką, co dodaje harmonii pozwalając na połączenie jego dynamicznej kariery i życia codziennego.
Anna Kowalik
Business Analyst, Open Banking & ESG, CRIF
Anna Kowalik
Business Analyst, Open Banking & ESG, CRIF
Ponad 10 lat doświadczenia w sektorze finansowym i bankowym. Od wielu lat pracuje w firmach IT jako konsultant, aktywnie pomagając klientom we wdrażaniu rozwiązań dla platform bankowości internetowej i systemów zarządzania finansami ukierunkowanych na segment detaliczny. Równolegle odpowiadała też za zarządzanie kampaniami i rozwój produktów silnika decyzyjnego.
Rafał Półtorak
Naczelnik Wydziału, Ministerstwo Finansów
Rafał Półtorak
Naczelnik Wydziału, Ministerstwo Finansów
Pracownik Ministerstwa Finansów pełniący funkcję Naczelnika Wydziału. Zarządza współpracą z największymi podatnikami w ramach Programu Współdziałania. Certyfikowany oficer compliance w obszarach podatkowym, ESG, AI.
Łukasz Antkiewicz
Lider Open For Business w Polsce
Łukasz Antkiewicz
Lider Open For Business w Polsce
Łukasz kieruje projektem Open For Business w Polsce, koalicji globalnych marek wspierających inkluzywność osób LGBTQ+ w miejscach pracy. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe jako menadżer public relations. Pracował także jako dziennikarz w polskich mediach ogólnopolskich, a także doradca liderów politycznych i biznesowych. Łukasz pracował także dla organizacji pozarządowych. Obecnie prowadzi też własną agencję public relations i public affairs.
dr Jolanta Turek
Zastępca Kierownika Studiów Podyplomowych, SGH
dr Jolanta Turek
Zastępca Kierownika Studiów Podyplomowych, SGH
Praktyk biznesowy, doradca z wieloletnim doświadczeniem, doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie zarządzania i jakości. Jest autorką i współautorką publikacji o tematyce związanej z zarządzaniem ryzykiem, łańcuchem dostaw, ESG i bioopakowaniami. Realizuje projekty doradcze we współpracy z firmami konsultingowymi w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej m.in. dla przedsiębiorstw z branż FMCG, energetycznej, stalowej, lotniczej, finansowej.
Jacek Dudkiewicz
Chief Sustainability Officer, Rhenus Logistics
Marek Żółtowski
Senior Regulatory Manager, BAT
Marek Żółtowski
Senior Regulatory Manager, BAT
Marek Żółtowski jest Starszym Menedżerem ds. Regulacyjnych, który dołączył do BAT w lutym 2022 roku, nadzorując relacje zewnętrzne i sprawy regulacyjne w Polsce. W swojej roli doradza zarządowi w kwestiach związanych z ramami regulacyjnymi wpływającymi na funkcjonowanie firmy, w tym na jej zdolności produkcyjne oraz przyszłe inwestycje. Wcześniej pełnił funkcję dyrektora ds. Regulacji Fintech i Mobility w CEC Group oraz Public Affairs w Grayling, gdzie kierował zespołami doradzającymi członkom zarządów w zakresie poruszania się po środowisku regulacyjnym.
prof. dr hab. n. med. Krzysztof J. Filipiak
Przewodniczący Zespołu Naczelnej Rady Lekarskiej ds. Polityki Lekowej i Farmakoterapii, JM Rektor Uczelni Medycznej im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie (UM MSC), Dyrektor Instytutu Nauk Klinicznych UM MSC
prof. dr hab. n. med. Krzysztof J. Filipiak
Przewodniczący Zespołu Naczelnej Rady Lekarskiej ds. Polityki Lekowej i Farmakoterapii, JM Rektor Uczelni Medycznej im. Marii Skłodowskiej-Curie w Warszawie (UM MSC), Dyrektor Instytutu Nauk Klinicznych UM MSC
Dariusz Daniluk
Zastępca Prezesa Polskiej Agencji Nadzoru Audytowego
Katarzyna Jodko-Piórecka
Koordynatorka Grupy Badawczej COT Zrównoważona Gospodarka i Energia
Izabela Zygmunt
Specjalistka ds. Semestru Europejskiego i Europejskiego Zielonego Ładu w Przedstawicielstwie Komisji Europejskiej w Warszawie
Izabela Zygmunt
Specjalistka ds. Semestru Europejskiego i Europejskiego Zielonego Ładu w Przedstawicielstwie Komisji Europejskiej w Warszawie